تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳

۱۰۰ رهبر جهان از " گروه هفت" خواستند: هزینه واکسیناسیون کرونا در کشورهای فقیر را بپردازند

فراخوان این یکصد نفر در آستانه برگزاری نشست جی هفت منتشر می‌شود که قرار است در روزهای ۱۱ تا ۱۳ ژوئن (۲۱ تا ۲۳ خرداد) با میزبانی بریتانیا برگزار شود.
کد خبر: ۲۴۰۲۸
یکصد تن از رؤسای جمهوری، نخست‌وزیران و وزیران امور خارجه سابق جهان گروه ۷ را فراخواند‌‌ه‌اند که هزینه واکسیناسیون علیه کرونا در کشورهای فقیر جهان را بر عهده بگیرند. نشست گروه ۷ در روزهای ۱۱ تا ۱۳ ژوئن برگزار می‌شود.

 
به گزارش معاصر به نقل از دویچه وله، تونی بلر و گوردون براون، از نخست‌وزیران سابق بریتانیا، بان کی مون، دبیرکل سابق سازمان ملل متحد و ۱۵ رهبر سابق آفریقایی از جمله امضا‌ءکنندگان نامه‌ای هستند که از سوی یکصد نفر از رهبران و چهره‌های سیاسی سابق جهان انتشار یافته است.

آنان در این نامه از گروه جی ۷ خواسته‌اند، هزینه‌های مربوط به واکسیناسیون علیه کرونا در کشورهای فقیر جهان را تقبل کنند.

فراخوان این یکصد نفر در آستانه برگزاری نشست جی هفت منتشر می‌شود که قرار است در روزهای ۱۱ تا ۱۳ ژوئن (۲۱ تا ۲۳ خرداد) با میزبانی بریتانیا برگزار شود.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به همراه جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و همچنین سران بریتانیا، فرانسه، ایتالیا، کانادا و ژاپن در این نشست حضور خواهند یافت.

رهبران سابق جهان در نامه خود تصریح کرده‌اند: «پشتیبانی گروه ۷ و گروه ۲۰ از اعطای واکسن‌های موجود به کشورهایی با درآمد متوسط و کم، اعانه نیست، بلکه هماهنگ و در راستای منافع راهبری همه کشورهای عضو خواهد بود.»

به گفته آنان گروه ۷ باید برای مقابله با همه‌گیری کرونا در سراسر جهان، به مدت دو سال مجموعا ۶۰ میلیارد دلار (سالانه ۳۰ میلیارد دلار) اختصاص دهد.

گوردون براون، نخست‌وزیر سابق بریتانیا که از امضا‌ءکنندگان این نامه مشترک است، گفت: «تقبل این هزینه امری خیرخواهانه نیست، بلکه گامی در راه حفاظت از خود و برای جلوگیری از آن است که این ویروس بیش از پیش شیوع یابد و به شکل جهش‌یافته بازگردد.»
 
او افزود: «هزینه این کار ۳۰ پنس (۴۳ سنت)‌ در هفته به ازای هر فرد در بریتانیاست. این هزینه بسیار کمی برای دریافت بهترین بیمه درمانی در جهان است.»

فراخوان یکصد رهبر سابق جهان همزمان با یک نظرسنجی انتشار یافته که سازمان خیریه "صندوق نجات کودکان" (Save the Children) انجام داده است.

این نظرسنجی نشان می‌دهد، تقبل و پرداخت هزینه‌های واکسیناسیون جهانی علیه کرونا از سوی گروه ۷ از حمایت بالایی در افکار عمومی آمریکا، بریتانیا، آلمان و فرانسه برخوردار است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز