تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۸.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶

دانشمند موشکی و فضایی اسراییل کشته شد

کد خبر: ۲۴۰۶۱
رسانه ها و مقامات اسراییل فقدان "هار ایون" را ضایعه ای بزرگ برای اسراییل توصیف کرده اند.

رییس اسبق سازمان فضایی اسراییل در اثر جراحات ناشی از آسیب دیدگی در جریان اعتراضات ماه گذشته در شهر " عکا" ، کشته شد.

به گزارش عصرایران به نقل از وب سایت خبری" اسراییل هایوم" ، " آوی هار-ایون" 84 ساله که از او به عنوان مغر متفکر برنامه فضایی و موشکی اسراییل نام برده می شد، روز گذشته در مرکز پزشکی " رامبام" در شهر حیفا در اثر شدت جراحات وارد شده در جریان اعتراضات ماه گذشته در شهر عکا اسراییل، کشته شد.

او از زمان آسیب دیدگی ناشی از سوختگی و خفگی در اثر استنشاق دود ناشی از آتش سوزی "هتل افندی" در شهر عکا به بیمارستان "رامبام" در حیفا منتقل شده بود و در حالت کما قرار داشت و به دستگاه تنفس مصنوعی وصل بود.

این نظامی سابق اسراییلی که پیشتر رییس سازمان فضایی اسراییل و نیز رییس بخش توسعه موشکی ارتش اسراییل بود، در جریان ناآرامی های اخیر داخلی در اسراییل و درگیری های عرب ها و یهودی ها در "هتل افندی" شهر عکا مستقر بود. معترضان به هتل هجوم برده و آن را آتش زدند و هار ایون در جریان آتش سوزی به شدت مصدوم شد.

رسانه های اسراییلی از این فرد به عنوان یکی از بنیانگذاران موشکی و برنامه های پیشرفته تسلیحاتی اسرائیل نام می برند. وی همچنین در سال های دهه 1960 فرمانده سامانه پدافندی "هاوک" مستقر شده در اطراف تاسیسات هسته ای دیمونا اسراییل بوده است.

رسانه ها و مقامات اسراییل فقدان "هار ایون" را یک ضایعه بزرگ برای این رژیم توصیف کرده اند.

"آوی هار ایون" از سال های 1995 تا 2004 ریاست سازمان فضایی اسراییل را بر عهده داشت. او از سال 1982 وارد سازمان فضایی اسراییل شده بود و در همین دهه مسئول طراحی موشک ماهواره بر "شاویت" اسراییل بوده است. انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : اسرائیل
ارسال نظر

آخرین اخبار روز