تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۰.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳

وام مسکن روستایی ۱۰۰ میلیون تومان شد

کد خبر: ۲۴۱۲۴
سهرابی گفت: تسهیلات مسکن روستایی از ۵۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته و ظرف ۲۰ روز آینده پرداخت آن آغاز می شود. 

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان،  حمید رضا سهرابی مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن در برنامه روی خط خبر شبکه خبر با بیان اینکه میزان تسهیلات مسکن روستایی از ۵۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است، گفت: برای روستاییانی که واحد‌های آن‌ها فرسوده و یا دچار تخریب شده و یا زمینی در قالب کاربری مسکونی دارند تسهیلات نوسازی  تخصیص داده می‌شود.

سهرابی با بیان اینکه مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات ۲۰ ساله و با کارمزد ۵ درصد وبه صورت قرض الحسنه است، افزود: توزیع بانکی و استانی این تسهیلات با همکاری بانک مرکزی انجام شده است و در طول ۱۶ سال گذشته خوشبختانه همکاری بانک‌ها برای پرداخت این تسهیلات بسیار خوب بوده است.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن اظهار کرد: از ۲۰ روز آینده متقاضیان در روستا‌ها که در بافت‌های طرح هادی قرار دارند می‌توانند تسهیلات مسکن روستایی را دریافت کنند.

او با بیان اینکه در راستای سهولت در ارائه تسهیلات به متقاضیان سعی کرده ایم برای ضمانت بانک‌ها از سفته‌های زنجیره‌ای استفاده کنیم، گفت: در قالب این طرح ۳ نفر به صورت زنجیره‌ای همدیگر را ضمانت می‌کنند و یا به صورت جداگانه اگر ضامن بانکی و یا سند ملک دارند برای دریافت تسهیلات ارائه می‌شود.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن اظهار کرد: بانک‌های دولتی از جمله بانک ملی، ملت، سپه، تجارت، رفاه، کشاورزی، مسکن و صادرات این تسهیلات را به متقاضیان پرداخت می‌کنند.

آغاز ساخت ۱۳۰ هزار مسکن روستایی با تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی 
سهرابی با تاکید بر اینکه ۱۳۰ هزار متقاضی در روستا‌ها فعالیت خود را برای نوسازی و مقاوم سازی واحد‌های مسکن روستایی خود آغاز کرده اند، افزود: متقاضیانی که از سال گذشته اقدام به تشکیل پرونده کرده اند و بخشی از تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی خود را دریافت کرده اند دیگر نمی‌توانند برای دریافت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی اقدام کنند.

او توضیح داد: متقاضیانی که اقدام به تشکیل پرونده کرده اند، اما هنوز به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات معرفی نشده اند، می‌توانند پرونده خود را برای دریافت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی به روز کنند و یا قرار داد خود را تغییر دهند.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن تصریح کرد: به طور معمول در طول یک سال تسهیلات جذب می‌شود و بسته به مصوبات این تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود بنابراین متقاضیان در روستا‌ها یک سال زمان لازم دارند که این تسهیلات را دریافت کنند.

سهرابی با اشاره به اینکه معرفی به بانک برای دریافت این تسهیلات حداکثر ۵ تا ۶ روز زمان می‌برد، افزود: اقدامات دیگر از جمله معرفی به بانک و معرفی ناظر هم حدود ۲ تا ۳ روز زمان لازم دارد، بنابراین با اقداماتی که در این زمینه انجام شده زمان چندانی برای دریافت این تسهیلات سپری نمی‌شود.

او ادامه داد: تسهیلات مسکن روستایی براساس تعداد واحد‌های روستایی و براساس نرخ رشد جمعیت در روستا‌ها پرداخت می‌شود و توزیع سهمیه برای روستا‌ها در هر استان از طریق وزارت راه وشهرسازی و بانک‌های مرکزی تغییر می‌کند.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن اظهار کرد: طرح جامع مسکن روستایی در وزارت راه و شهرسازی با همکاری و هماهنگی این وزارت خانه انجام می‌شود، بنابراین توزیع استانی در بسیاری از روستا‌ها هم در قالب  نرخ رشد جمعیت روستا‌ها  و واحد‌های آن‌ها انجام می‌شود.

او تاکید کرد: خوشبختانه همکاری بسیاری از دستگاه‌ها از جمله بنیاد مستضعفان برای تامین مصالح ساختمانی برای تامین سیمان بسیار خوب بوده است. با توجه به آنکه بانک‌ها در این بخش همکاری دارند امیدواریم با افزایش این میزان تسهیلات سرعت ساخت واحد‌های مسکونی افزایش یابد.

پرداخت تسهیلات به خانواده‌های دارای دو معلول
مدیر کل مسکن روستایی در ادامه به ساخت مسکن روستایی برای خانواده‌های دو معلول هم اشاره کرد و گفت: حدود ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی برای خانواده‌های دارای دو معلول ساخته شده و تا پایان سال هیچ خانواده دارای دو معلول بدون واحد مسکونی نخواهد ماند؛ مگر آنکه به تازگی صاحب فرزند معلول شده باشد و یا در این طرح ثبت نام نکرده باشد.

او اظهار کرد: با کمک بهزیستی و همچنین حمایت سازمان برنامه و بودجه در پرداخت تسهیلات، به خانواده‌های دارای دو معلول وام ۸۵ میلیون تومانی بلاعوض پرداخت می‌شود.

سهرابی با بیان اینکه پروژه‌های مسکونی و ساختمان‌هایی که به دلیل حوادث ناشی از سیل و زلزله دچار آسیب شدند، در سال ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسد، افزود: ساخت ۱۱۵ هزار واحد با همراهی سازمان برنامه و بودجه که اولویت با منازل روستایی در دست اجراست که مناطق حاشیه نشین مشهد، زاهدان و چابهار را نیز در بر می‌گیرد.

سهرابی خانوار ایتام و فاقد سرپرست تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی را از دیگر مشمولان طرح برشمرد و افزود: تفاهمی نیز با بنیاد مستضعفان داریم که حدود ۶۵۰۰ واحد روستایی ساخته می‌شود؛ آن هم برای کسانی که دو معلول یا بیشتر در خانواده دارند.

مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن از ساخت ۱۱ هزار واحد نیز برای خانوار‌های شهری خبر داد و گفت: ۲۰ هزار واحد دیگر نیز طی تفاهم با بنیاد مستضعفان ساخته خواهد شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : وام مسکن روستا
ارسال نظر

آخرین اخبار روز