تهران ۱۱.۷۳° كمينه ۶.۷۹°  بیشینه ۱۱.۹۹°
۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷

وزیر آموزش و پرورش: جذب 20 هزار نفر در آزمون استخدامی امسال

کد خبر: ۲۴۲۶۵
 
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای بازگشایی مدارس گفت: تلاش ما باز شدن مدرسه در سال تحصیلی آینده است که لازمه این کار واکسیناسیون معلمان است و این موضوع مهم از اولویت‌های وزارت بهداشت است. 

به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی در جمع فرهنگیان استان سمنان اظهار کرد: در خصوص نیروی انسانی نکته اساسی این است که در درجه اول بتوانیم به نیروی باکیفیت دست پیدا کنیم و دسترسی به معلمان با قابلیت، از حقوق دانش آموزان است.

وی که در جمع فرهنگیان استان سمنان به صورت حضوری و مجازی سخن می گفت، با بیان اینکه داشتن امنیت شغلی از مطالبات معلمان است و همواره نسبت به این موضوع دغدغه‌مند بوده‌ایم و تعهدات قانونی خود در جذب معلمان را انجام داده‌ایم، گفت: 100 هزار نفر طی سال‌های مختلف با این نهاد همکاری کردند و توقع استخدام دارند که در میان آنها افرادی با ۶۰سال سن یا افرادی که رشته تحصیلی آنان تناسبی با ماموریت آموزش و پرورش ندارد نیز هستند.

وزیر آموزش و پرورش با اعلام این خبر که در آزمون استخدامی تیرماه سال جاری، 20 هزار نفر جذب آموزش و پرورش خواهند شد، اظهار کرد: تلاش ما همواره ساماندهی بر مبنای چارچوب و اصولی بود که در حق کسی اجحاف نشود و همه مساعی خود را به کار بستیم تا در قبال افرادی که قانون برای آنان تعیین تکلیف کرده غفلت و کوتاهی صورت نگیرد.

وی ادامه داد: وضعیت نیروی انسانی  باید به گونه‌ای شایسته به سامان برسد برای همین و دفاع از حقوق معلمان و دانش آموزان مصوبه‌ای را در شورای عالی فرهنگی مصوب کردیم تا استخدام معلمان از بین بهترین داوطلب‌ها احصا شده و شرط جذب نیز گذراندن آزمون در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی است و هرکسی ویژگی لازم را داشت به کار گرفته می‌شود.

حاجی میرزایی با بیان اینکه به تدریج به سمت رفع نگرانی فرهنگیان و تضمین امنیت شغلی حرکت خواهیم کرد، گفت: طرح رتبه بندی یکی از مطالبات جامعه فرهنگیان و از مولفه‌های سند تحول است. هدف رتبه‌بندی تنها افزایش حقوق نیست در رتبه بندی معیار، استخراج صلاحیت‌های حرفه‌ای و عمومی معلمان است و مجالی ایجاد می‌کند تا معلمان صلاحیت خود را ارتقا دهند.

وی رأی مجلس نسبت به این موضوع را در زمره بی‌نظیرترین حمایت‌ها توصیف کرد و افزود: اختصاص رتبه‌بندی افراد بر اساس احراز صلاحیت‌هاست و ما دنبال این هستیم معلمان از امتیاز برابر با کارمندان سایر دستگاه‌ها برخوردار شوند و تلاش می‌کنیم قبل از پایان کار دولت این طرح اجرایی شود.

کاهش فاصله حقوق فرهنگیان با سایر مشاغل و کارکنان و افزایش فوق العاده ویژه از دیگر موضوعاتی بود که حاجی میرزایی به آن اشاره و اظهار کرد: سازمان امور اداری دستوری صادر کرده که به محض تصویب، این طرح هم اجرا خواهد شد.

پیش از سخنان وزیر آموزش و پرورش هفت نفر از فرهنگیان استان سمنان به نمایندگی از مربیان پرورشی، مربیان پیش دبستانی و آموزگاران دوره‌های ابتدایی، دبیران و هنرآموزان و مدیران دوره‌های ابتدایی و متوسطه دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

به گزارش ایسنا، حاجی میرزایی همچنین با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای بازگشایی مدارس گفت: تلاش ما باز شدن مدرسه در سال آینده است که لازمه این کار واکسیناسیون معلمان است و این موضوع مهم از اولویت‌های وزارت بهداشت است.

وی با اشاره به محدودیت‌هایی که کرونا در فرآیند آموزش ایجاد کرده، گفت: ارائه آموزش در این شرایط کمی دشوار شده اما با وجود همه محدودیت‌ها، امر تعلیم و تربیت معلق نماند و در بستر مجازی به فعالیت کیفی خود ادامه داد.

وزیر آموزش‌ و پرورش به دغدغه مقام معظم رهبری نسبت به این نهاد و اجرای سند تحول بنیادین اشاره و بیان کرد: مقام معظم رهبری عنایت ویژه‌ای به آموزش‌وپرورش دارند و آینده کشور در گروی نظام تعلیم و تربیت است. از این‌رو سند تحول بنیادین ظرفیتی مهم است که مورد تأیید معظم له قرار گرفته و اولویت این نهاد هم اجرای درست مفاد این سند است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حاجی میرزایی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنای کار چرخش از آموزش به سمت تربیت است، افزود: بخش‌های تربیتی شامل بخش اخلاقی، عبادی، اجتماعی و اقتصادی و بدنی از چارچوب‌های این سند است.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز