تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۴.۷۹°
۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰

رئیسی: احیای کامل دریاچه ارومیه در دستورکار دولت من است

کد خبر: ۲۴۲۸۶
غربی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دریاچه ارومیه به صورت واقعی احیا شود.

سید ابراهیم رئیسی در گفت و گو با مردم آذربایجان غربی  با اشاره به اینکه دریاچه ارومیه از ذخایر ارزشمند کشور و استان آذربایجان غربی است، افزود: اقداماتی که برای احیای دریاچه ارومیه تاکنون انجام شده ارج می نهم اما احیای دریاچه باید از حالت نمایشی خارج شود و به شکل واقعی احیاشود.

وی ادامه داد: احیای کامل دریاچه ارومیه در دستور کارجدی دولت من است.این دریاچه باید همواره به عنوان دریاچه ای زنده در منطقه باقی بماند.

رئیسی با بیان اینکه معتقدم مسئله کمبود آب و منابع آبی در کشور نداریم، گفت: مسئله کمبود آب به معنی کمبود مدیریت آب است.باید مصارف آب به خصوص در حوزه کشاورزی مدیریت شود .منابع آبی اگر درست مدیریت شود مشکلی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی با تقدیم بیش از 12 هزار شهید استانی نام آور در ایثار، مقاومت و ایستادگی است، گفت: وجود چهره ها وسرداران نامدار این خطه همچون باکری ها که نقش مهمی در صیانت از مرزهای کشور ایفا کردند.گویشها، اندیشه ها ، اقوام و مذاهب مختلف این استان را به رنگین کمان تبدیل کرده است همچین وجود ذخایر معدنی،نیروی انسانی کارآمد و جوانان برومند از ثروتهای مهم این استان است.

راه اندازی شهرک صنعتی زنبور داری در آذربایجان غربی

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: آذربایجان غربی علاوه بر اینکه  به عنوان قطب کشاورزی در کشور مطرح است، در صنعت زنبور داری و تولید عسل نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار است اما زنبورداران این استان با مشکلاتی مواجه هستند که برای رفع آن باید به فکر راه اندازی شهرک صنعتی زنبور داری در این استان بود.

بارارچه های مرزی نباید تعطیل شود

وی با بیان اینکه وجود کیلومترها مرز مشترک با کشورهای همسایه از دیگر ظرفیتهای این استان است ، گفت: باید برای افرایش دادو ستد و مبادلات تجاری از ظرفیت بازارچه های مرزی در این استان استفاده کرد.

 رئیسی تاکید کرد: نباید بازراچه های مرزی آذربایجان غربی تعطیل شود چرا باید شاهد کوله بری و دادو ستد به شکل غیر رسمی در این استان بود، وجود بازارچه های مرزی علاوه بر ایجاد بستری برای مراودات تجاری رسمی با سایر کشورها برای معیشت مرزنشینان را نیز مفید خواهد بود.

وی بااشاره به ظرفیت معادن استان گفت: وجود ذخایر معدنی فراوان از جمله طلا در این استان پتانسیل فوق العاده ای برای استان بشمار می اید که باید برای معادن استان برنامه ریزی کرد تا هم مردم منطقه از مزایای معدن بهره مند شود و هم باعث آبادی منطقه و کشور شود.

رئیسی گفت: آذربایجان غربی علاوه بر اینکه قطب کشاورزی است می تواند در صنعت دامداری نیز سرآمد باشد چراکه این ظرفیت را دارد و با سازو کارهایی امکان دستیابی به قطب دامداری نیز در این استان فراهم می شود.

صنایع تبدیلی در آذربایجان غربی فعال شود

وی با بیان اینکه صنایع تبدیلی در استان باید فعال شود ، تاکید کرد: رونق کشاورزی و دامداری نیارمند نگاهی راهبردی است و گردونه تولید تا مصرف باید تکمیل شود.

رئیسی با اشاره به اینکه ارتباط ریلی در استان باید کامل شود، گفت: انصاف نیست استانی با ظرفیتها و قابلیتهای این چنینی تعداد قابل توجهی جوان تحصیل کرده بیکار داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید زمینه های سرمایه گذاری خارجی در استان فراهم شودف اظهار کرد: این موضوع با حرف و بخشنامه عملیاتی نمی شود بلکه سرمایه گذار نیاز به بستر و زمینه برای سرمایه گذاری دارد.راه را برای سرمایه گذاران باید در استان آسان کرد چنانچه زمینه فراهم شود دیگر جوان بیکارنیز وجود نخواهد داشت.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به واحدهای تولیدی در استان نیز گفت: به تعدادی از واحد های تولیدی راکد استان طی سفر به این استان بازدید ی داشتم که متاسفانه برخی از این واحد ها به تملک بانکها در امده اند که باید علت بررسی و راهکار برای بازگردان این واحد و رونق چرخه تولید در استان فراهم شود.

به دنبال ایجاد تحولی در آذربایجان غربی به دست فرهیختگان خود استان هستیم

رئیسی تصریح کرد:  آذربایجان غربی به گفته مقام معظم رهبری سرزمین مجاهدتهای خاموش است ورازهای بسیاری در وجب به وجب این سرزمین نهفته است که ما بدنبال تحول وضعیت این استان به دست فرهیختگان خود استان هستیم.

وی بر لزوم مشارکت حداکثری مردم در روز انتخابات تاکید کرد و گفت: راهکار مشکلات فعلی ناامیدی و عدم مشارکت در انتخابات نیست بلکه همه باید پای کار بیایند چرا که بی توجهی بر مشکلات می افزاید. لذا همه مردم در روز انتخابات پای صندوقهای رای بیایند و در شکل دادن کشور و رفع مشکلات موجود نقش آفرین باشند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : رئیسی
ارسال نظر

آخرین اخبار روز