تهران ۱۲.۶۲° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶

ساعت کاری ادارات استان مرکزی از امروز شنبه تغییر می یابد

کد خبر: ۲۴۳۵۸
ساعت کاری ادارات استان مرکزی با هدف صرفه‌جویی در مصرف برق از امروز تا اطلاع ثانوی تغییر می‌یابد.
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ استاندار مرکزی گفت: کشور امسال با بحران خشکسالی و کمبود منابع انرژی الکتریکی مواجه است و به همین دلیل ساعات کار دستگاه‌های اجرایی و دوایر دولتی با هدف صرفه‌جویی در مصرف برق از امروز تا اطلاع ثانوی تغییر می‌یابد.
 
سیدعلی آقازاده افزود: ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی این استان از روز شنبه ۲۲ خرداد  از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه بامداد تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه ظهر تعیین شده است.
 
وی گفت : بحران‌ رخ داده در حوزه تامین انرژی الکتریکی در استان مرکزی باید در سایه تدبیر و برنامه هدفمند مدیریت شود و برای تمامی دستگاه‌های اجرایی این استان تکلیف شده است که مصرف برق خود را تا ۵۰ درصد کاهش دهند.
 
استاندار مرکزی افزود :  تولید انرژی الکتریکی با شرایط کنونی از دغدغه‌های مهم کشور و استان مرکزی است و هر دستگاه‌های اجرایی که محدودیت‌های اعمالی شده و راهبردهای صرفه‌جویی را رعایت نکند به عنوان مشترک پرمصرف از ادامه خدمات حذف شده و برق آن قطع می‌شود.
 
آقازاده گفت: استخراج رمز ارزها، مشکلات نیروگاه‌ها در تامین سوخت و قطعات وخشکسالی‌ها، از مهمترین علل ایجاد مشکلات جدی در حوزه برق است.
 
استاندار مرکزی افزود :  تمامی برنامه‌ها برای تحقق صرفه‌جویی ۳۰ تا ۴۰ درصدی برق باید با حساسیت از سوی مردم و بخش‌دولتی و صنعت رعایت شود تا خاموشی‌ها به حداقل ممکن برسد وزندگی مردم دچار مشکل نشود.
 
آقازاده گفت: نیاز است با مشترکان پرمصرف برخورد قاطع صورت گیرد و خاموشی‌ها با نظم‌دهی خاص باشد و صنایع استان مرکزی همکاری ویژه داشته باشد.
 
وی افزود: مشکلات برق حداقل تا ۲ ماه آتی وجود دارد و نیاز است مردم از مصارف غیرضروری بپرهیزند.
 
استاندار مرکزی گفت: اصناف در شرایط کمبود انرژی الکتریکی حق ندارند از چراغ‌های پرمصرف استفاده کنند و فرمانداران در شهرستان‌های مختلف استان در این راستا باید با جدیت وارد کار شوند.
 
وی افزود: همه تلاش‌ بر اعمال نشدن خاموشی‌ها در استان است و انتظار می‌رود که در صورت اعمال خاموشی، برنامه زمان‌بندی به بخش‌های مختلف اعلام واطلاع‌رسانی شود.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : ادارات تغییرساعت
ارسال نظر

آخرین اخبار روز