تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵

جلیلی: مشهد نباید شهر پاساژها و مال‌ها باشد

کد خبر: ۲۴۳۹۶
کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: متاسفانه توسعه شهر مشهد ضعیف و ناقص بوده، مشهد نباید شهر پاساژها و مال‌ها باشد.

سعید جلیلی امروز در گفت‌وگو با مردم خراسان رضوی که از شبکه استانی پخش شد، اظهار کرد: من از کودکی با مسائل خراسان رضوی آشنا بودم، ما در دولت سایه در یک اتاق ننشستیم و به تدوین برنامه هایمان نپرداختیم، در این 8 سال در استان‌ها و شهرهای مختلف جلسات و بازدیدهای متعدد داشتیم و توانستیم در نقاط مختلف استان حضور پیدا کنیم و آگاهی خود را نسبت به مسائل خراسان رضوی بیشتر کنیم.

وی ادامه داد: برای 4 سال آینده مهم است ک چه رویکردی را می‌خواهیم در پیش بگیریم، کشور ما ظرفیت‌های بسیار بالا و والایی دارد، مردم خراسان رضوی این را به خوبی می‌دانند، مردم ما در مقاطع مختلف توانستند حماسه‌های بزرگ ایفا کنند چه در انقلاب و جنگ و چه در دفاع از حرم.

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با طرح این سوال که بزرگانی همچون شهید برونسی از این استان چگونه چنین حماسه‌هایی را ایجاد کردند؟ گفت: این حماسه‌ها امروز مورد اعتراف دشمنان است، اگر امروز صحبت از حماسه‌های فرزندان و بزرگان شما می‌کنیم این حماسه می‌تواند در  سایر عرصه‌ها هم ایجاد شود. آیا این حماسه‌ها نمی‌تواند در عرصه اقتصاد و فرهنگ ایجاد شود؟ قطعا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه خراسان رضوی فرصت‌های بی‌بدیل معنوی و مادی دارد، افزود: امروز وطیفه همگات است تا برای استفاده از این فرصت‌ها به بهترین شکل برنامه‌ریزی داشته باشند.

جلیلی ادامه داد: از شما مردم خراسان رضوی استدعا دارم معطل کسی نمانید، خود مردم استان و شهر باید فرصت‌های کشور و منطقه خود را شناسایی و فهرست کنند، ظرفیت‌هایی که میتواند برکاتش نه تنها به استان بلکه به کل کشور برسد.

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه امروز به یک تلاش همگانی نیاز داریم، تصریح کرد: در این حرکت مثل دفاع مقدس باید خود شما مردم پییشگام باشید، جوانان شما در این زمینه پیش گام بودند، ما در 8 سال گذشته سایه به سایه تحولات کشور را دنبال کردیم تا نقاط ضعف را شناسایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: جوانان خراسان رضوی در یک ابتکار و خلاقیت حرکتی ارزشمند تحت عنوان باشگاه کشاورزان جوان انجام دادند که امروز خوش‌بختانه آثار و برکات آن نه تنها در خراسان رضوی بلکه به سایر نقاط کشور نیز سرایت کرده و در آنجا نیز الگو شده است.

جلیلی اضافه کرد: وقتی این کار دنبال شد جوانان روستا معطل فرمانداری نماندند و خودشان در راستای اجرای این طرح همت گماشتند، پس از اجرای این طرح من به روستای کریم آباد رشتخوار رفتم، دیدم در آنجا جوانان روستا سند توسعه روستا را خودشان نوشتند و دنبال کردند.

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به مشکلات حاشیه شهرها، اظهار کرد: خوشبختانه جوانان در روستای کریم آباد توانستند مهاجرت معکوس را رقم بزنند و مشکلات اجتماعی را کاهش بدهند.

جلیلی با تاکید بر اینکه کشور را با اتکا به جوانان می‌توان اداره کرد، ادامه داد: این جوانان با انگیزه آمادگی دارند در جهت پیشرفت ایران کار کنند، ده‌ها روستا در خراسان رضوی با همین مدل در حال کار هستند و من از تک تک کسانی که اجرای این ایده را دنبال کردند، تشکر می‌کنم .

وی با بیان اینکه امروز به برکت تلاش این عزیزان توانستیم این الگو را در سایر نقاط کشور توسعه دهیم، گفت: امروز حرکتی که از خراسان رضوی شروع شد در سایر نقاط کشور هم توسعه پیدا کرد.

جلیلی افزود: این الگو در صورتی توسعه پیدا می‌کند که دولت با تمام توان پشت آن باشد. شما مردم عزیز در خراسان رضوی که چنین تجربه‌ای را رقم زدید در سایر عرصه‌ها نیز می‌توانید چنین ابتکاراتی را صورت بدهید، باید هریک از ما بتوانیم در حد وسع خود سایه به سایه دولت را دنبال کنیم و در روند کشور تاثیر مثبت بگذاریم.

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: امروز نیازمند یک تلاش سترگ برای پیشرفت ایران هستیم، جهش ایران با کار نمایشی ممکن نیست، مردان و زنانی را می‌خواهد که به چنین حرکتی باور داشته باشند، شما باید انسان‌های بزرگی که خالصانه کار می‌کنند و تلاشی برای رسانه‌ای شدن ندارند به دولت معرفی کنید.

وی با اشاره به ظرفیت های خراسان رضوی با وجود بارگاه امام رضا(ع) گفت: اگر امروز شاهد حضور میلیون‎ها زائر در مشهد هستیم آنها می‌توانند فرصت بزرگی برای استان و کشور در عرصه‌های مختلف باشند.

جلیلی تاکید کرد: ما نیازمند این هستیم برای حضور زائران از اقصا نقاط جهان برنامه داشته باشیم، 4 میلیون زائر سالانه تنها از کشور عراق به مشهد می‌آیند که برای استفاده از این ظرفیت باید برنامه داشته باشیم.

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه همجواری خراسان رضوی با افغانستان و ترکمنستان فرصت بزرگی است، ادامه داد: باید برای توسعه صادرات استان از این فرصت‌ها استفاده کنیم و از آنها غافل نشویم، مرز دوغارون و سرخس فرصت‌های بسیار خوبی در این استان هستند که باید برای جهش صادراتی و تعمیق روابط با این دو کشور از آنها نهایت استفاده را ببریم.

وی اضافه کرد: امروز ما باید حرف اول را در روابط تجاری با با افغانستان بزنیم که خراسان رضوی نقش مهمی در این رابطه دارد.

جلیلی بیان کرد: بازار پیدا کردن کار دولت است، وقتی صحبت از جهش تولید می‌کنیم اینجاست که همه دستگاه‌ها باید وظیفه پیدا کنند. این یک کار جدی میخواهد، امروز فرصت‌های بسیار ارزشمندی داریم که خود مردم ما آن را خلق کردند.

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: در نیشابور با ابتکار جوانان، زنان روستایی توانستند موفق به ایجاد گلخانه‌هایی با هزینه حداقلی با کمترین مصرف آب شوند و امروز با افتخار می‌گویند محصولات خود را به عمان و روسیه صادر کنیم، ببینید اگر دولت به کمک مردم بیاید چه افتخاراتی میتواند شکل بگیرد.

جلیلی با تاکید بر اینکه مشهد یک شهر جهانی است، گفت: این شهر مزین است به وجود مرقد امام رضا(ع)، امروز برای اینکه از مشهد آنچنان که در شان آن است باشد باید برای آن برنامه داشته باشیم، برنامه‌هایی که جنبه‌های فرهنگی و اجتماعی آن همه با هم دیده شود و در محوریت آن حرم امام رضا(ع) به خوبی دیده شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه توسعه شهر مشهد ضعیف و ناقص بوده است، افزود: مشهد نباید شهر پاساژها و مال‌ها باشد بلکه باید شهری در شان خودش باشد، ما در این راستا یک برنامه جدی داریم، فراموش نکنیم که جهش بزرگ نیازمند جهاد بزرگ است. انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : جلیلی
ارسال نظر

آخرین اخبار روز