تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳

افزایش نرخ تورم ۲/۵ درصدی در آلمان

بحران کرونا هم اقتصاد آلمان را به یکی از بدترین رکودهای دوران پس از جنگ جهانی فرو برد و شکاف‌ عمیقی در بودجه دولت ایجاد کرد.
کد خبر: ۲۴۶۳۳
افزایش نرخ تورم  ۲/۵ درصدی در آلمان

اداره آمار آلمان اعلام کرد که نرخ تورم به بالاترین سطح خود در ۱۰ سال گذشته رسیده است. طبق داده‌های این اداره نرخ تورم به میزان ۲/۵ درصد افزایش پیدا کرده و گرانی سوخت یکی از دلایل اصلی بالا رفتن آن بوده است. 

به گزارش معاصر به نقل از دویچه وله، براساس اطلاعات اداره آمار آلمان واقع در ویسبادن، بهای کالاها و خدمات در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته به طور متوسط دو و نیم درصد افزایش داشته است. در این میان بهای سوخت از جمله بنزین در مقایسه با سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است.

افزایش مالیات ارزش افزوده دلیل دیگر رشد تورم بوده است. قبلا به دلیل شیوع پاندمی کرونا مالیات ارزش افزوده کاهش یافته بود اما از ژانویه ۲۰۲۱ دوباره به سطح قبلی خود بازگشت.

آخرین بار در سپتامبر ۲۰۱۱ سطح تورم در آلمان برای پنجمین ماه متوالی افزایش یافته بود. دلیل اصلی آن در آن‌زمان هم افزایش بهای سوخت اعلام شده بود.

طبق برآورد کارشناسان اقتصادی آلمان نرخ تورم در ماه‌ها و سال‌های آینده نیز همچنان بالا خواهد رفت.

بانک‌ فدرال آلمان "بوندس بانک" رشد  چهاردرصدی نرخ تورم در سال‌های آینده را پیش‌بینی کرده‌ است.

رکود اقتصاد آلمان به دلیل بحران کرونا
بحران کرونا هم اقتصاد آلمان را به یکی از بدترین رکودهای دوران پس از جنگ جهانی فرو برد و شکاف‌ عمیقی در بودجه دولت ایجاد کرد.

بر اساس برآورد اداره آمار فدرال برای نخستین بار از سال ۲۰۱۱ آلمان با کسری بودجه مواجه است.

سقوط اقتصادی آلمان به این شکل تنها در زمان بحران مالی جهانی در سال ۲۰۰۹ رخ داد. آن زمان تولید ناخالص داخلی ۵/۷ درصد کاهش یافت.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : تورم آلمان
ارسال نظر

آخرین اخبار روز