تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷

تغییر علائم بیماری کووید-۱۹

کد خبر: ۲۴۶۵۷
تب همچنان علامت رایجی است که کاربران این برنامک گزارش می‌دهند اما از دست دادن بویایی کمتر شده است.

یه گزارش معاصر به نقل از ایندیپندنت، به گفته محققان، ظاهرا علائم کووید-۱۹ در حال تغییر است و اکنون در بریتانیا  سردرد، گلودرد و آب‌ریزش بینی رایج‌ترین علائم گزارشی کرونا هستند.

بنا بر داده‌های برگرفته از تحقیقی به نام «علامت کووید زو» (Zoe Covid Symptom) ، بسیاری از کاربران این برنامک تحقیقی، در حال گزارش علائم ملایم‌ترند و دیگر نشانه‌های کلاسیک کووید-۱۹ مثل سرفه، تب و از دست دادن حس بویایی یا چشایی را گزارش نمی‌کنند.

به نظر می‌رسد که علت این موضوع، غالب شدن کرونا نوع دلتا باشد که نخستین بار در هند کشف شد و اکنون ۹۰ درصد موارد ابتلا به کووید-۱۹ در بریتانیا را تشکیل می‌دهد.

بنا بر گزارش بی‌بی‌سی، به گفته تیم اسپکتور، استاد ارشد دانشگاه و سرپرست این تحقیق، ابتلا به کرونا نوع دلتا در میان جوانان، «شبیه ابتلا به سرماخوردگی شدید» است اما نباید تصور کرد این نوع کرونا قابلیت سرایت کمتری دارد.
 
او گفت: «از آغاز ماه مه در حال بررسی علائم اصلی کاربران این برنامک هستیم و این علائم مانند قبل نیستند.» وی افزود که تب همچنان علامت رایجی است که کاربران این برنامک گزارش می‌دهند اما از دست دادن بویایی کمتر شده است.

او توضیح داد: «گویا کارکرد این نوع کرونا اندکی متفاوت است. فرد ممکن است فکر کند به نوع سرماخوردگی فصلی مبتلا شده است و به مهمانی رفتن ادامه دهد. 

در این صورت ممکن است آن را به شش نفر دیگر انتقال دهد. به نظر ما در این صورت مشکلات زیادی پیش می‌آید؛ یعنی علائم کرونا در جوانان به هر حال ملایم‌تر است؛ به عبارت دیگر ممکن است شبیه سرماخوردگی شدید یا یک «کسالت» عجیب و غریب باشد اما چنین افرادی همچنان باید در خانه بمانند و آزمایش دهند.

همچنین بر اساس تحقیق امپریال کالج لندن در مورد واکنش‌های کرونا، این ویروس گستره‌ای وسیع از سایر علائم را نیز دارد. لرز، بی‌اشتهایی، سردرد و دردهای عضلانی از جمله این علائم‌اند.

بنا بر اعلام سازمان ملی خدمات بهداشتی بریتانیا علائم کووید عبارتند از: سرفه‌های مستمر جدید، دمای بالای بدن، از دست دادن یا تضعیف حس بویایی یا چشایی.

این سازمان افزود: «بیشتر مبتلایان دارای علامت، دست‌کم یکی از این علائم را دارند» اما یک‌سوم مبتلایان به کووید-۱۹ هیچ علامتی ندارند.

هر کسی که گمان می‌کند به کووید-۱۹ مبتلا شده است، باید آزمایش بدهد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : کووید19
ارسال نظر

آخرین اخبار روز