تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰

رهبر انقلاب: همه باید در انتخابات شرکت کنند

مردم گلایه به حق دارند اما قهر با صندوق رای مشکل را حل نمی‌کند
کد خبر: ۲۴۶۸۳
سخنرانی رهبر معظم انقلاب به برگزاری سیزدهمین دوره‌ انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت زنده و مستقیم با ملت ایران آغاز شد.

رهبر انقلاب: همه باید در انتخابات شرکت کنند
به گزارش ایرنا، محورهای مهم بیانات رهبر معظم انقلاب به این شرح است:

* دهه مبارک کرامت و میلاد حضرت علی بن موسی الرضا را به همه ملت عزیزمان و همه مشتاقان زیارت آن بزرگوار تبریک عرض می کنم. متاسفانه مدت‌هاست که از این فیض بزرگ محروم ماندیم.

* امیدواریم خداوند متعال به برکت دعا و شفاعت این بزرگوار رحمت و لطف خویش را بر این ملت روز به روز افزون کند و برکات مجاورت ملت ایران با آن روز به روز افزایش پیدا کند.

* بحث امروز من صرفاً درباره انتخابات است. تا کمتر از ۴۸ ساعت دیگر یک رویداد سرنوشت ساز در کشور اتفاق خواهد افتاد و آن عبارت است از انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای شهر و روستا.

* قطعاً سرنوشت کشور در یک برهه زمانی در همه زمینه‌ها،در زمینه اقتصاد، مسائل فرهنگی، امنیت، سلامت و غیره وابسته به عملی است که شما مردم ایران روز جمعه ان‌شاءالله انجام خواهید داد. شما با حضور خودتان و با رای خودتان سرنوشت کشور را در همه مسائل عمده رقم می‌زنید.

*حضور مردم در نظام جمهوری اسلامی دارای یک اصل محکم و یک سند متقن فکری است و صرفاً یک مسئله سیاسی نیست. البته فواید سیاسی حضور مردم خیلی زیاد است لکن علاوه بر اینها و مهمتر از اینها اصل فلسفه حضور مردم در نظام جمهوری اسلامی است. یعنی در جمهوری اسلامی، جمهوری یک بخش و اسلامی یک بخش است و اگر جمهور حضور نداشته باشند جمهوری اسلامی تحقق پیدا نمی‌کند.

* کار بزرگ مردم اولا اصل مشارکت، ثانیا نوع مشارکت و نوع انتخاب خواهد بود که امیدواریم خداوند متعال همه دلهای ملت ایران را هدایت کند و بتوانیم به بهترین وجهی در این عرصه ظاهر شویم.

* مردم با حضور و رای خودشان در روز جمعه، سرنوشت کشور را رقم می زنند. کار بزرگ مردم، اصل مشارکت و نوع انتخاب آنها خواهد بود.

* مردم در انتخابات حضور پیدا خواهند کرد و به نظام آبرو خواهند داد.

* همه باید شرکت کنند چون نظام اجتماعی کشور به این حضور نیازمند است.

* اقدام به انتخابات، یک عمل صالح است. انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : رهبری انتخابات
ارسال نظر

آخرین اخبار روز