تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۶.۷۹°
۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵

رقابت تنگاتنگ دو میلیاردر بر سر سفر به فضا

دو شرکت بلو اوریجین متعلق به جف بزوس و ویرجین گالاکتیک متعلق به ریچارد برانسون در رقابتی تنگاتنگ هستند تا هرچه زودتر سفرهای مداوم توریستی به فضا را ممکن کنند.
کد خبر: ۲۵۸۲۸
جف بزوس مالک آمازون روز ۲۰ ژوئیه و ریچارد برانسون میلیاردر بریتانیایی روز ۱۱ ژوئیه به فضا می‌روند. این دو میلیاردر قصد دارند سفر توریستی به فضا را به طور مرتب برای افراد عادی ممکن سازند.
 قابت تنگاتنگ دو میلیاردر بر سر سفر به فضا
ریچارد برنسون (سوم از راست) به همراه تیم پرواز فضایی‌اش

به گزارش معاصر به نقل از دویچه وله، جف بزوس، ثروتمندترین مرد دنیا و مالک شرکت آمازون به همراه برادرش و والی فانک خلبان ۸۲ ساله آمریکایی روز ۲۰ ژوئيه با سفینه "بلو اوریجین" شرکت آمازون به فضا می‌روند.

یک صندلی دیگر این پرواز در مزایده به قیمت ۲۸ میلیون دلار به شخصی فروخته شده که هنوز نامش فاش نشده است.

ریچارد برانسون میلیاردر بریتانیایی اما پروازش را برای ۹ روز زودتر آماده کرده است. سفینه شرکت "ویرجین گالاکتیک" متعلق به برنسون با نام "سفینه فضایی یونیتی ۲" در صورتی که هوا مساعد باشد و مشکل تکنیکی هم پیش نیاید قرار است روز ۱۱ ژوئیه به فضا پرتاب شود.

اگر همه چیز مطابق برنامه پیش برود، برانسون زودتر از جف بزوس به فضا خواهد رسید. شرکت بلو اوریجین متعلق به جف بزوس در ماه مه اعلام کرد که فضاپیمایش با موشک "نیو شپارد" روز ۲۰ ژوئیه به فضا پرتاب خواهد شد.
 قابت تنگاتنگ دو میلیاردر بر سر سفر به فضا
جف بزوس مالک شرکت فضانوردی بلو اوریجین

برانسون در توییترش نوشته است: «من همیشه آدمی رویاپرداز بودم. مادرم به من یاد داد که هرگز از پا ننشینم و به ستاره‌ها برسم. حالا زمان آن فرا رسیده تا این رویا تحقق یابد.»

این میلیاردر ۷۱ ساله گفته انسان‌های بیشتری باید شانس سفر به فضا را داشته باشند.

برانسون گفته قصد دارد پس از پرواز روز ۱۱ ژوئيه در یک اطلاعیه رسمی "بسیار هیجان‌انگیز" جزییات این سفر را اعلام کند.

دو شرکت بلو اوریجین متعلق به جف بزوس و ویرجین گالاکتیک متعلق به ریچارد برانسون در رقابتی تنگاتنگ هستند تا هرچه زودتر سفرهای مداوم توریستی به فضا را ممکن کنند.

در بازار شرکت‌های خصوصی فضانوردی در حال حاضر یک شرکت دیگر نیز وجود دارد: اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک مالک خودروسازی تسلا. این شرکت پیش از این فضانوردانی از سراسر جهان را به ایستگاه فضایی آی‌اس‌اس برده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : فضا نوردی جف بزوس
ارسال نظر

آخرین اخبار روز