تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹

کاهش تورم در اروپا

در ماه آوریل به علت صادرات بیشتر، مازاد تجاری منطقه یورو به ۱۰.۹ میلیارد یورو رسیده بود.
کد خبر: ۲۶۸۳۸
داده‌های رسمی نشان داد که تورم منطقه یورو که در ماه‌های ابتدایی ۲۰۲۱ در حال شتاب گرفتن بود در ماه ژوئن افت کرده، در حالی که مازاد تجاری این منطقه در ماه می با کاهش صادرات آب رفته است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، داده‌های رسمی نشان داد که تورم منطقه یورو که در ماه‌های ابتدایی ۲۰۲۱ در حال شتاب گرفتن بود در ماه ژوئن افت کرده، در حالی که مازاد تجاری این منطقه در ماه می با کاهش صادرات آب رفته است.

اداره آمار اتحادیه اروپا، یورو استات، اعلام کرد در ماه ژوئن قیمت‌های مصرف‌کننده در بلوک ارز واحد اروپا که شامل ۱۹ کشور است، ۱.۹ درصد رشد کرد که این نسبت به رشد ۲.۰ درصدی قیمت‌ها در ماه می‌کند شده است. این اولین بار از سپتامبر گذشته تا کنون است که تورم منطقه یورو کاهش می‌یابد.

شاخص تورم اصلی که قیمت‌های پرنوسان مواد غذایی و انرژی را در نظر نمی‌گیرد در این ماه ۰.۹ درصد بود که با ماه گذشته برابر است.

بانک مرکزی اروپا اعلام کرد پیش‌بینی می‌کند نرخ تورم در ادامه امسال رشد کند، اما تاکید کرد این افزایش تورم به علت بازگشت اقتصاد جهانی از پاندمی کرونا خواهد بود و بنابراین این بانک نرخ بهره خود را افزایش نخواهد داد.

یورو استات در گزارشی جداگانه اعلام کرد مازاد تجاری منطقه یورو با جهان در ماه می کوچک‌تر از ماه آوریل بوده است.

در ماه می بلوک یورو ۱۸۸.۲ میلیارد یورو (معادل ۲۲۲ میلیارد دلار) صادر کرده و ۱۸۰.۷ میلیارد یورو وارد کرده است. به این ترتیب مازاد تجاری این بلوک در این ماه به ۷.۵ میلیارد یورو رسیده است.

این در حالی است که در ماه آوریل به علت صادرات بیشتر، مازاد تجاری منطقه یورو به ۱۰.۹ میلیارد یورو رسیده بود. انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : تورم اروپا
ارسال نظر

آخرین اخبار روز