تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳

اروپا بزرگترین مصرف کننده ی گوشت کوسه

سه شرکت بزرگ تجارت گوشت کوسه هم اروپایی هستند. فرانسه، هلند و اسپانیا به عنوان سه عضو اتحادیه اروپا نقش زیادی در صادرات و واردات گوشت کوسه در جهان دارند.
کد خبر: ۲۶۹۵۱
طبق آخرین تحقیقات بنیاد جهانی طبیعت، اروپا به رغم مخالفت‌های گسترده طرفداران حقوق حیوانات، همچنان بخش عمده‌ای از صادرات و واردات گوشت کوسه در جهان یعنی ۲۲ درصد از این تجارت را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری اخبار معاصر به نقل از یورونیوز، اسپانیا یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان گوشت کوسه به ۸۵ کشور جهان است و ایتالیا یکی از مهم‌ترین واردکنندگان گوشت این آبزی دریایی است.

سه شرکت بزرگ تجارت گوشت کوسه هم اروپایی هستند. فرانسه، هلند و اسپانیا به عنوان سه عضو اتحادیه اروپا نقش زیادی در صادرات و واردات گوشت کوسه در جهان دارند.

سالانه بیش از صد میلیون کوسه در جهان کشته می‌شود. جمعیت برخی از گونه‌های این آبزیان بدلیل صید بی‌رویه ۹۵ درصد کاهش پیدا کرده است. هزار و ۲۰۰ گونه مختلف از کوسه‌ها در جهان با خطر انقراض مواجه هستند.

دکتر آنتونیا لروی، یکی از مدیران بنیاد جهانی طبیعت می‌گوید:‌ «اتحادیه اروپا وسایل و قوانین لازم برای مقابله با کشتار و صید بی‌رویه کوسه‌ها در اختیار دارد اما از این قوانین و وسیله‌ها به درستی استفاده نمی‌شود.»

این مدیر بخش تبیین سیاست‌های اقیانوس‌ها در بنیاد جهانی طبیعت همچنین گفته است: «اروپا به عنوان بزرگترین بازار غذاهای دریایی جهان نباید در تهیه محصولات غذاهای دریایی که به طور بالقوه گونه‌های آبزیان را تا مرز نابودی سوق می‌دهد، شریک باشد.»

بنیاد جهانی طبیعت برای مقابله با انقراض گونه‌های مختلف از کوسه‌ها پیشنهاد داده که تجارت گوشت کوسه‌ها با «شفافیت و قابلیت ردیابی از لحظه صید آنها» انجام گیرد. به گفته این نهاد «این امر تضمین می‌کند که تجارت قانونی و قابل کنترل شود و همچنین به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد آگاهانه انتخاب کنند و گونه‌های در معرض خطر را وارد چرخه مصرف نکنند.»

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز