تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸

جف بزوس در سفر به فضا دوم می‌شود

او و برادرش همراه با الیور دیمنِ ۱۸ ساله و والی فانکِ ۸۲ ساله به عنوان جوان‌ترین و مسن‌ترین فضانوردان تاریخ، از غرب تگزاس عازم سفری فضایی می‌شوند.
کد خبر: ۲۶۹۸۷
جف بزوس، ثروتمندترین فرد جهان و بنیانگذار شرکت‌های فضایی «بلو اوریجین» و فروش برخطِ (آنلاین) آمازون روز سه‌شنبه به دومین میلیاردری تبدیل می‌شود که سوار بر موشک خود به سفر فضایی می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری اخبار معاصر به نقل از یورونیوز، او و برادرش همراه با الیور دیمنِ ۱۸ ساله و والی فانکِ ۸۲ ساله به عنوان جوان‌ترین و مسن‌ترین فضانوردان تاریخ، از غرب تگزاس عازم سفری فضایی می‌شوند.

خانم فانک ۸۲ ساله، از زنان خلبان اسطوره‌ای ایالات متحده با بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ ساعت تجربه پرواز و از داوطلبان پروژه فضایی «مرکوری ۱۳» در سال ۱۹۶۱ میلادی است. فضانورد جوان نیز یک هلندی فارغ التحصیل دبیرستان است که قرار است از پاییز امسال برای تحصیل در رشته فیزیک و مدیریت نوآوری به دانشگاه اوترخت برود. او جایگزین فرد ناشناسی شده که برنده حراج خیریه ۲۸ میلیون دلاری برای خرید بلیت یکی از صندلی‌های نیوشپرد شده بود.

موشک نیوشِپرد، ساخته شرکت بلو اوریجین، همزمان با ۵۲ سالگی فرود آمدن سفینه آپلولو ۱۱ بر سطح ماه شلیک می‌شود.

هدف آقای بزوس این است که تا ۱۰۶ کیلومتری از سطح زمین صعود کند و فضا را ۱۶ کیلومتر بالاتر از ارتفاعی که ریچارد برانسون، میلیاردر بریتانیایی در سفر ۱۱ ژوئیه خود تجربه کرد، سیر کند. فضاپیمای طراحی شده برای این سفر، کاملا خودکار است و به همین دلیل نیازی به فضانوردان حرفه‌ای ندارد و طول سفر آن حدود ۱۰ دقیقه خواهد بود.

سفر به فضا در ۱۸ سالگی؛ جوانترین فضانورد جهان هفته آینده جف بزوس را همراهی می‌کند

سفر رویایی آقای بزوس ۱۵ سال پس از آن انجام می‌شود که شرکت بلو اوریجین در سال ۲۰۱۵ نخستین آزمایش موشک‌های نیوشپرد را آغاز کرد. شرکت بلواوریجین اعلام کرده که تا پایان سال ۲۰۲۱ دو پرواز تجاری دیگر به فضا انجام خواهد داد.

این شرکت هنوز بلیط فروشی عمومی برای سفر به فضا را آغاز نکرده و پروازهای آتی آن با برندگان ماه گذشته حراج خیریه ۲۸ میلیون دلاری صندلی سفر به فضا انجام خواهد شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : جف بزوس
ارسال نظر

آخرین اخبار روز