تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰

اخراج کارگردان مراسم افتتاحیه المپیک

کد خبر: ۲۷۱۰۷
کارگردان مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک از سمتش اخراج شد.

به گزارش ایلنا، مدیر نمایش مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک توسط سازمان دهندگان در آستانه این رویداد به دنبال انتقاد از شوخی‌های "یهود ستیزی" که در یک برنامه کمدی استندآپ انجام داده بود، اخراج شد.

سیکو هاشیموتو، رئیس کمیته برگزاری مسابقات توکیو 2020، تأیید کرد که کنتارو کوبایاشی، کمدین ژاپنی، پس از انتشار کلیپ‌هایی که در مورد شوخی با هولوکاست در سال 1998 منتشر شده بود، برکنار شده است.

استخدام کوبایاشی به دنبال استعفای کیگو اویامادا، آهنگساز موسیقی مراسم افتتاحیه، پس از اینکه وی در دوران تحصیل خود بدرفتاری و آزار و اذیت کودکان معلول را پذیرفت، صورت گرفته بود.

توکیو 2020 در بیانیه‌ای گفت: "در مدت کوتاه باقی مانده به مراسم افتتاحیه، ما برای هرگونه تخلف و اذیت این موضوع که ممکن است باعث ناراحتی بسیاری از افراد درگیر در بازی‌های المپیک و همچنین شهروندان ژاپن و جهان شود، ناراحتیم و عذرخواهی می‌کنیم"

توشیری موتی، مدیر اجرایی توکیو 2020، به برگزارکنندگان وعده داد که "پس از اخراج کوبایاشی، مراسم کامل افتتاحیه فردا" کل برنامه را بازبینی می‌کنند. رئیس کمیته سازماندهی سیکو هاشیموتو گفت که توکیو 2020 از فیلم نژادپرستی کوبایاشی مطلع شده است. انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : المپیک
ارسال نظر

آخرین اخبار روز