تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۶.۷۹°
۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸

تاجر ژاپنی ۴۰ هزار دلار برای بلیط هزینه کرد اما نتوانست افتتاحیه را از نزدیک ببیند

کد خبر: ۲۷۲۰۷
کازونوری تاکیشیما، تاجر ژاپنی که مبلغ ۴۰ هزار دلار برای تماشای بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ هزینه کرده بود، درنهایت به دلیل مقررات سختگیرانۀ وضع شده در پی شیوع ویروس کرونا که ورود تماشاگران به محل بازی‌ها را ممنوع می‌کرد، نتوانست در مراسم افتتاحیه شرکت کند و این مراسم را به کمک تلفن همراهش، در خارج از استادیوم المپیک تماشا کرد.

به گزارش پایگاه خبری اخبار معاصر به نقل از یورونیوز، او هنگام تماشای آتش‌بازی‌های مراسم افتتاحیه، در حالی که اشک در چشمانش جمع شده بود، گفت: «خوشحالم که مراسم افتتاحیه برگزار شد. مردم زیادی هستند که عاشق بازی‌های المپیک هستند.»

کازونوری تاکیشیما که در ۱۵ سال گذشته به تماشای همۀ بازی‌های المپیک تابستانی و زمستانی رفته، امیدوار بود با دیدن بازی‌های امسال، رکورد جهانی تماشای بیشترین بازی‌های المپیک در طول زندگی را بشکند.

او تا کنون با احتساب بلیط رقابت‌های امسال، در مجموع بلیط تماشای ۱۹۷ بازی را برای خود و اطرافیانش خریده است. او قصد داشت تعدادی از بلیط‌های بازیهای امسال را به شماری از کارکنانش که تا کنون بازیهای المپیک را از نزدیک ندیده بودند، بدهد.

او می‌گوید وقتی خبر برگزاری «بدون تماشاگر» بازی‌های امسال را شنیده، شوکه شده و هنوز باورش نشده که چنین تصمیمی واقعی است.

این تاجر ۴۵ ساله می‌گوید: «هنوز هم بخشی از وجود من باور دارد که شاید بتوانم به شیوه‌ای وارد ورزشگاهها شوم و از نزدیک تماشاگر مسابقات باشم.»

اگرچه او پول خود را پس می‌گیرد، اما می‌گوید از دست دادن شانس تشویق ورزشکاران ژاپنی در این بازی‌ها، قابل جبران نیست.

علاقه تاکیشیما به ورزش به سال ۲۰۰۵ میلادی برمی‌گردد؛ یعنی زمانی که به تماشای یک مسابقه اسکیت رفت و از دیدن قدرت و مهارت ورزشکاران لذت برد.

او اولین بار در سال ۲۰۰۶ میلادی به تماشای بازی‌های المپیک رفت و تماشاگر رقابتهای زمستانی در شهر تورین ایتالیا بود. پس از آن نیز در هر المپیکی در هر گوشه از جهان حضور یافت.

او قصد داشت تابستان امسال ۲۸ مسابقه را تماشا کند و به این ترتیب شمار کل حضور خود در چنین رویدادهایی را به رقم ۱۳۴ برساند. رکورد پیشین در این باره رقم تماشای ۱۲۸ بازی بوده است.

او می‌گوید دیدن این بازی‌ها همواره الهامبخش او در کار بوده است زیرا «هرگاه با مانعی در زندگی روبرو می‌شوم، به یاد ورزشکاران می‌افتم و با خود می‌گویم این در مقایسه با اشک ریخته شده توسط ورزشکاران، مسالۀ بزرگی نیست. می‌خواستم خانواده‌ام، دوستانم و کارمندانم نیز چنین تجربه‌ای داشته باشند.»

کازونوری تاکیشیما می‌گوید از برگزارکنندگان این بازی‌ها و دولت عصبانی است زیرا نتوانستند راهی برای حضور تماشاگران در داخل ورزشگاه‌ها پیدا کنند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : المپیک تاجر ژاپنی
ارسال نظر

آخرین اخبار روز