تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۵.۷۹°
۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲

بلوکه کردن بخشی از وام ازدواج تخلف است

از وام 70 میلیونی با کسر کارمزد بانک حداکثر یک میلیون بلوکه شود و حداقل 65 میلیون تومان به دست مشتری برسد.
کد خبر: ۲۷۲۳۰
دبیر شورای هماهنگی بانک‌های چهارمحال و بختیاری با تشریح شرایط وام ازدواج گفت: بلوکه کردن بخشی از وام در شعب بانک‌ها تخلف و تذکراتی در این خصوص داده شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، در پی نارضایتی مردم از بانک ملی در خصوص بلوکه کردن بخشی از وام ازدواج و ملزم کردن افراد به آوردن بیش از یک ضامن موضوع را از رئیس شعب بانک ملی و دبیر شورای هماهنگی بانک‌های چهارمحال و بختیاری جویا شدیم.

احمدرضا صباغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: قبلا مواردی از بلوکه کردن مقداری از وام ازدواج جوانان در برخی شعب بانک ملی مشاهده شده بود که برخورد لازم صورت گرفت و به همه شعب تذکر دادیم که از وام 70 میلیونی با کسر کارمزد بانک حداکثر یک میلیون بلوکه شود و حداقل 65 میلیون تومان به دست مشتری برسد.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در خصوص ضامن نیز طبق قانون یک ضامن معتبر کفایت می‌کند اما این اعتبار در قانون بانک‌ها تعریفی دارد که در صورتی که یک کارمند یا بازاری که حداقل یک سوم از حقوق این شخص کفاف اقساط وام گیرنده را بدهد ضامن معتبر است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی کارمندی ضامن چند نفر می‌شود و یا حقوق پایینی دارد قطعا کفایت ضمانت وام ازدواج را نمی‌کند و باید ضامن اضافه شود تا در صورت عدم واریز اقساط از سوی وام‌گیرنده ضامن یا ضامنان بتوانند پرداخت کنند.

صباغی در خصوص دلیل طولانی بودن مدت پرداخت وام‌های ازدواج نیز گفت: متاسفانه از جمله مشکلات بانک ملی استان این است که مردم برای دریافت وام ازدواج به سراغ بانک‌های دیگر نمی‌روند و به بانک ملی مراجعه می‌کنند که باعث ایجاد ترافیک زمان‌بر شده و برای تامین منابع وام نیز دچار مشکل می‌شویم. انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : وام ازدواج
ارسال نظر

آخرین اخبار روز