تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳

شرط آمریکا برای رفع تحریم‌های کره‌شمالی

کد خبر: ۲۷۳۱۷
معاون وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه ای بدون اشاره به اقدامات خصمانه کشورش در قبال پیونگ یانگ، «خلع سلاح اتمی کامل شبه جزیره کُره» را شرط واشنگتن برای رفع تحریم‌های کره‌شمالی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با نشریه «جونگ‌آنگ ایلبو» (JoongAng Ilbo) از پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا کشورش از مشوقی برای بازگشت کره شمالی به میز مذاکره استفاده خواهد کرد، طفره رفت.

این مقام ارشد دولت آمریکا در این مصاحبه ادعا کرد: امیدوارم آنها به گام صادقانه از سوی ایالات متحده پاسخ دهند که بدون هیچ پیش شرطی مسیر گفتگو را باز می‌کند.

«وندی شرمن» در ادامه اضافه کرد: ممکن است برای آنها کمی زمان لازم باشد تا پاسخ دهند؛ زیرا کره شمالی، مانند بقیه جهان با بیماری همه گیر کرونا دست و پنجه نرم می‌کند.

شرمن در خصوص اینکه دولت کشورش هرگونه کاهش تحریم‌ها را برای کره شمالی در نظر می‌گیرد، مدعی شد: دلیل اینکه ما باب گفتگو را باز کرده‌ایم این است که فکر می‌کنیم باید در یک اتاق با یکدیگر قرار بگیریم و مذاکرات را شروع کنیم و اگر منافع آنها رفع تحریم‌هاست، آنها می‌دانند که باید راه خلع سلاح اتمی کامل شبه جزیره کره را بپیماییم. بنابراین فکر نمی‌کنم در مورد آنچه که باید در اینجا اتفاق بیفتد هیچ رمز و رازی وجود داشته باشد.

ادعای مضحک معاون وزیر خارجه آمریکا پیرامون آمادگی و تمایل کشورش برای مذاکره با کره شمالی در حالی مطرح می شود که ۳ دُور مذاکره مستقیم میان سران دو کشور در دوران ترامپ با کارشکنی و اقدامات خصمانه واشنگتن علیه پیونگ یانگ با شکست مواجه شد. انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : کره شمالی آمریکا
ارسال نظر

آخرین اخبار روز