تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵

بهترین خودروهای ۸ سیلندر بازار

کد خبر: ۲۷۳۱۸
برای اهالی دنیای خودرو، مفهوم V۸ چیزی فراتر از یک آرایش پیشرانه است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام باما، اساساً اعتبار و اصالت خودروهایی که مجهز به پیشرانه هشت سیلندر V شکل هستند به مراتب بیشتر از سایر خودروها است. این چیزی است که از دوران کلاسیک خودروهای عضلانی آمریکایی به یادگار باقی مانده است. شاید به نظر بیاید که قوی‌ترین خودروهای بازار ایران مجهز به پیشرانه ۶ سیلندر هستند ولی امروز با بهترین خودروهای ۸ سیلندر بازار آشنا خواهید شد.

۱- پورشه پانامرا ۴S

· مدل: ۲۰۱۲

· قیمت: ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان

با این‌ که نسخه‌های ۶ سیلندر پانامرا قیمتی به مراتب پایین‌تر از ویرایش‌های ۸ سیلندر آن دارند، ولی باز هم اقبال نسخه حجیم‌تر در بازار بیشتر بوده است. به ویژه مدل ۴S که شامل یک پیشرانه ۴.۸ لیتری توربوشارژ هم می‌شود. پورشه فوق با قدرت ۴۰۰ اسب‌بخاری و گشتاور ۵۰۲ نیوتن‌متری و البته برگ برنده سیستم انتقال قدرت دو محوره‌اش می‌تواند صفر تا صد را در ۵ ثانیه طی کند. این در حالی است که وزن خالص بدون مایعات آن چیزی حدود ۱۹۰۰ کیلوگرم است. البته نباید از شاهکار جعبه‌دنده اسپرت ۷ سرعته آن نیز غافل شویم. خریداران پانامرا ۴S می‌دانند مصرف سوخت این خودرو در شهر چیزی حدود ۱۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

۲- کیا موهاوی

· مدل: ۲۰۱۰

· قیمت: ۹۰۰ میلیون تومان

سال ۲۰۰۹ بود که نمایندگی کیا موتورز در ایران اولین نسخه از شاسی‌بلند سایز بزرگ موهاوی را وارد کشور کرد. این خودروی جذاب، مجهز به یک پیشرانه ۶ سیلندر بود. سال بعد نسخه جذاب‌تری هم از آن عرضه شد که علاوه بر آپشن‌های بیشتر شامل یک پیشرانه ۸ سیلندر Vشکل هم می‌شد. این یعنی با شاسی‌بلندی طرف هستیم که درون سینه‌اش یک قلب ۵.۶ لیتری ۳۳۷ اسب‌بخاری با ۴۳۸ نیوتن‌متر گشتاور دیده می‌شود. موهاوی به لطف حضور یک جعبه‌دنده حرفه‌ای ۶ سرعته اتوماتیک می‌تواند صفر تا صد را در ۷ ثانیه بپیماید و بعد از آن به سرعت نهایی ۲۲۵ کیلومتر برساعت برسد.


۳- مرسدس‌بنز S۵۰۰

· مدل: ۲۰۱۳

· قیمت: ۵ میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان

باید قبول کرد که S۵۰۰ در میان تمام مرسدس‌های موجود در بازار ایران، شخصیت جداگانه‌ای دارد. سدان مجلل و باشکوه آلمانی که علیرغم گذشت ۸ سال از عمرش هم‌چنان با ابهت و باوقار است. این خودرو مجهز به یک پیشرانه ۴۶۶۳ سی‌سی است که به راحتی می‌تواند ۴۲۹ اسب‌بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این خروجی باورنکردنی توسط یک جعبه‌دنده انحصاری ۷ سرعته تیپ ترونیک به صورت RWD به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. به همین دلیل است که شتاب صفر تا صد این خودرو فقط ۵ ثانیه ثبت شده است. جالب‌تر آنکه سرعت نهایی S۵۰۰ به صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر برساعت محدود شده است.

۴- ب‌ام‌و X۶

· مدل: ۲۰۱۳

· قیمت: ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان

بعد از عرضه موفقیت‌آمیز ب‌ام‌و X۶ با پیشرانه ۶ سیلندر در ایران، شرکت واردکننده به فکر عرضه نسخه شگفتاور همین خودرو یعنی X۶ هشت سیلندر افتاد. خودرویی که مرزهای جذابیت یک شاسی‌بلند کوپه را به تنهایی جابجا کرده بود. درباره خودرویی حرف می‌زنیم که می‌تواند از پیشرانه ۴.۴ لیتری تنفس طبیعی خود ۴۰۸ اسب‌بخار قدرت و ۵۹۹ نیوتن‌متر گشتاور بیرون بکشد. جعبه‌دنده خیره‌کننده X۶ می‌تواند کاری کند که خودرو از حالت سکون در تنها ۵.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسد. این خودرو نیز مانند سایر اسپرت‌های آلمانی به صورت الکترونیکی سرعت نهایی را روی ۲۵۰ کیلومتر برساعت محدود کرده است.

 ۵- لکسوس LS۴۶۰

· مدل: ۲۰۱۱

· قیمت: ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان

در روزهایی که تصور می‌شد بازار سدان‌های فوق لوکس تنها در اختیار مرسدس‌بنز S کلاس و ب‌ام‌و سری ۷ است و بر اساس معیار قیمت روز خودرو این دو آلمانی گران‌ترین‌ها هستند، ناگهان یک رقیب ژاپنی از راه رسید و معادلات را به هم ریخت. سدان باشکوه لکسوس LS۴۶۰ با یک قوای محرکه باورنکردنی ۴.۶ لیتری می‌تواند ۳۸۰ اسب‌بخار قدرت و ۴۹۸ نیوتن‌متر گشتاور فراهم کند. با این حال نکته مهم شتاب صفر تا صد ۶ ثانیه LS۴۶۰ است، که جلب توجه می‌کند. کمتر کسی باور می‌کند که مصرف سوخت لکسوس فوق تنها ۱۲ لیتر در هر ۱۰۰ است.

۶- تویوتا لندکروزر VXR

· مدل: ۲۰۰۹

· قیمت: ۲ میلیارد تومان

تقریباً اغلب لندکروزرهایی که در بازار می‌بینید به صورت GXR هستند. یعنی مجهز به پیشرانه ۶ سیلندر Vشکل. اما از سال ۲۰۰۸ نمایندگی تویوتا در ایران تعداد کمی از مدل VXR اتاق ۲۰۰ را هم وارد کرد. هیولایی به معنی واقعی کلمه که درون سینه خود یک پیشرانه حجیم ۵.۷ لیتری داشت. لندکروز ۱۳ ساله فوق می‌تواند ۳۶۲ اسب‌بخار قدرت و ۵۲۹ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. برای کسی که دست روی چنین محصولی غول‌آسایی می‌گذارد مصرف سوخت حدود ۱۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است، که باید چندان تعجب‌برانگیز باشد.

۷- هیوندای سنتنیال

· مدل: ۲۰۱۱

· قیمت: یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان

حضور خودروهای کره‌ای در بازار محصولات لوکس چندان چشم‌گیر نبوده است. اما سدان تشریفاتی سنتنیال نشان داد که می‌تواند این قانون را بشکند. این خودرو که در برخی از بازارها با اسم Equus هم عرضه می‌شود دارای یک پیشرانه ۴.۶ لیتری هشت سیلندر با ۳۶۰ اسب‌بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن‌متر گشتاور است. نکته جالب درباره این خودرو جعبه‌دنده ۸ سرعته آن است که باعث می‌شود شتاب صفر تا صدی معادل ۶.۴ ثانیه برایش ثبت شود. سنتنیال می‌تواند به سرعت ۲۴۰ کیلومتر برساعت نیز دست پیدا کند. انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز