تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵

نمکی: در سربالایی پیک پنجم کرونا قرار داریم

کد خبر: ۲۷۴۶۹
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر در سربالایی پیک پنجم قرار داریم و متاسفانه عدم رعایت پروتکل‌ها و مسافرت‌های متعدد راه را برای کنترل پیک پنجم دشوار می‌سازد.

به گزارش ایرنا از وبدا، دکتر سعید نمکی روز سه شنبه در حاشیه جلسه هیات عالی سیاستگذاری فرماندهان نیروهای مسلح اظهار داشت: تمامی رستوران‌ها در تعطیلات ۶ روزه عید قربان باز بودند، شهر حالت عادی داشت، سفرها برقرار بود البته ناجا خیلی برای کاهش ترددها تلاش کرد اما شهرهای شمالی، پر از جمعیت است و تخت های بیمارستانی در استانهای شمالی تقریبا پر هستند.

وی افزود: ویروس دلتا، بسیار سرکش است و اگر شیوه رعایت پروتکل های بهداشتی اینگونه باشد، امیدواری چندانی به خارج شدن از وضعیت قرمز در اکثر شهرهای کشور نداریم اما اگر مردم رعایت کنند و ارگانهای مختلف بر روی رعایت پروتکل های بهداشتی، پافشاری کنند می توانیم امیدوار باشیم که در چند روز آینده، وضعیت آرام تری داشته باشیم.  

وزیر بهداشت یادآور شد: در استانهایی مانند سیستان و بلوچستان و برخی استانهای جنوبی، روند بیماری تقریبا در حال مهار شدن است اما در اکثر استانها، روند بیماری، افزایشی است و امیدواریم که در یکی دو هفته آینده به آرامشی نسبی برسیم.  

دکتر نمکی خاطرنشان کرد: خوشبختانه سرعت واکسیناسیون مناسب است و از این هفته با توجه به ذخیره واکسنی که فراهم کرده ایم، گروه های بیشتری را تحت پوشش قرار می دهیم و مراکز واکسیناسیون را افزایش داده ایم و در مشاغل و حِرَف پرخطر از مراکز جدید واکسیناسیون استفاده می کنیم و در هفته آینده وضعیت واکسیناسیون بهتر خواهد شد.  

وی اظهار داشت: نیروهای مسلح در همکاری برای مقابله با کرونا در کنار ما، حماسه خلق کردند و امروز از بزرگ منشی نیروهای مسلح، قدردانی عمیق خودم و همکارانم را اعلام می کنم. طرح شهید سلیمانی در کنترل بیماری کووید۱۹ مایه برکت شد. انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : نمکی کرونا
ارسال نظر

آخرین اخبار روز