تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۱.۷۹°
۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴

دستگیری ۱۱۹ زورگیر و سارق در عملیات پلیس

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: اگر سارقان خطرناک و کسانی که با سلاح مبادرت به سرقت کرده‌اند با قرار آزاد نشوند وضعیت بهتری را شاهد هستیم/ جمع‌آوری روزانه ۱۴۰ خرده‌فروش مواد مخدر در سطح شهر
کد خبر: ۲۷۵۹
اخبار معاصر:  سردار حسین ساجدی‌نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ در جریان دستگیری کیف‌قاپان، زورگیران و سارقان منزل در مقر پلیس آگاهی تهران اظهار داشت: در ادامه طرح‌های امنیت محله‌محور و بحث برخورد با سارقان در 48 ساعت گذشته پلیس آگاهی تهران بزرگ و یگان امداد موفق به دستگیری 119 سارق شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: 90 نفر از این دستگیرشدگان کیف‌قاپ و زورگیر هستند و مابقی نیز در قالب 3 باند به سرقت منزل می‌پرداختند.

عالی‌ترین مقام انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: این تعداد دستگیرشده در قالب 23 باند فعالیت داشتند که پیش‌بینی می‌شود با دستگیری این افراد در روزهای آتی سرقت در تهران کاهش محسوسی داشته باشد.

وی به کارنامه 6 ماهه پلیس پایتخت پرداخت و بیان داشت: در بحث سرقت کاهش 14 درصدی را شاهد بوده‌ایم.

سردار ساجدی‌نیا با بیان این مطلب که اکثر این سارقان ساکن تهران بودند تصریح کرد: نزدیک به 90 درصد دستگیرشدگان سابقه دار هستند؛ به‌طور مثال یکی از سارقان سابقه 20 مرتبه دستگیری را دارد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ بیان داشت: این سارقان اکثراً با سلاح سرد اقدام به سرقت می‌کردند؛ البته برخی نیز با سلاح گرم مبادرت می‌کردند.

این مقام ارشد پلیس پایتخت به جلسه با دادستانی اشاره و بیان داشت: نسبت به گذشته وضعیت بهتری را شاهدیم و نظارت قوه قضائیه و دادستانی بهتر شده و امیدواریم این روند ادامه‌دار باشد.

وی در مورد مرخصی زندانیان، اظهار داشت: اگر سارقان خطرناک و کسانی که با سلاح مبادرت به سرقت کرده‌اند با قرار آزاد نشوند و به مرخصی نیایند وضعیت بهتری را شاهد هستیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در مورد حکم سارقانی که با سلاح اقدام به سرقت می‌کنند، اظهار داشت: مرجع تصمیم‌گیرنده قوه قضائیه است، اما ما حکم سلاح سرد را به‌عنوان محارب می‌دانیم؛ چرا که مردم را دچار رعب و وحشت می‌کنند، اما به هر حال تصمیم‌گیرنده در این حوزه قوه قضائیه است.

سردار ساجدی نیا در مورد دستگیری معتادان در پارک شوش، گفت:‌ جمع‌آوری معتادان برای پلیس مشکلی ندارد، ولی متأسفانه دستگاه‌های متولی برای ایجاد کمپ و مکان‌های ترک اعتیاد اقدام بایسته را نداشته‌اند.

وی به نشستی که اخیراً با وزیر کشور، استانداری تهران و مجموعه قوه قضائیه برگزار شده، اشاره و بیان داشت: قول داده‌اند کمپ ایجاد شود و اگر این مسئله محقق شود تا پایان سال وضعیت بهتری را در سطح تهران شاهد هستیم.

عالی‌ترین مقام انتظامی تهران درمورد انتقادات یکی از اعضای شورای شهر به عملکرد پلیس، اظهار داشت: شهرداری تهران قول مساعد داده و در صحن شورای شهر نیز مطرح شده و ما انتظار داریم که با واقعیت‌ها بهتر برخورد کند.

وی گفت: پلیس در محلات حضور دارد و جمع‌آوری معتادان مشکلی برای پلیس نیست، اما آیا افرادی که انتقاد می‌کنند در رابطه با ایجاد کمپ و مراکز بازپروری که حوزه مسئولیت‌شان است، عمل کرده‌اند؛ مردم به آن‌ها رأی داده‌اند تا دغدغه‌شان را کم کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ، تصریح کرد: اگر فاصله شورای شهر تا محلی را که اعلام کرده‌اند، ببینید کم‌تر از یک کیلومتر است؛ صرف انتقاد مشکلات را حل نمی‌کند؛ چرا که پلیس متولی ایجاد کمپ نیست و ما مجری هستیم و برای جمع‌آوری افراد مشکلی نداریم، اما انتظار داریم افراد به مسئولیتی که عهده‌دار هستند، عمل کنند.

عالی‌ترین مقام انتظامی تهران بزرگ به جمع‌آوری روزانه 140 خرده‌فروش مواد مخدر در سطح شهر تهران پرداخت و افزود: پلیس به وظیفه خود همواره عمل می‌کند و اگر کاستی داریم از مردم عذرخواهی می‌کنیم.

وی در مورد دستگیرشدگان 48 ساعت گذشته پلیس تهران، گفت: این افراد در طول 3 ماه گذشته و در نقاط مرکزی و جنوب شرق تهران به‌خصوص در اماکن زیارتی و پارک‌ها اقدام به سرقت و کیف‌قاپی کرده‌اند؛ بنابراین مال‌باختگان می‌توانند به کلانتری محل و اداره آگاهی مرکز در خیابان وحدت اسلامی برای شناسایی اموال خود مراجعه کنند.

سردار ساجدی‌نیا در مورد هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: هر روز برای ما هفته ناجاست و سعی می‌کنیم خدمات بهتری را به مردم ارائه دهیم.

وی گفت: ما روند هر ساله را داریم و سعی می‌کنیم در حوزه خدماتی مثل گذرنامه و نظام وظیفه خدمات بیش‌تری را ارائه دهیم.

انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز