تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
کد خبر: ۲۷۶۹۹
۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵

پزشک روس امکان ابتلای افراد واکسینه شده به ویروس کرونا را رد کرد

دنیس پروتسنکو رئیس بیمارستان کومونارکا ویژه بیماران کرونایی در مسکو امکان آلوده شدن افراد واکسینه شده به ویروس کرونا را رد کرد. 

به گزارش پایگاه خبری اخبار معاصر به نقل از ایرنا، پروتسنکو روز شنبه به شبکه تلویزیونی روسی ار. ب.کا گفت: این ادعای مخالفان واکسیناسیون کرونا که افرادی که واکسن کرونا زده اند به این بیماری مبتلا شده اند، غیرمنطقی است.

وی افزود: با تجربه و منطق نمی توانم این ادعا را قبول کنم که انسان ممکن است با واکسن به بیماری کرونا مبتلا شود.  

رئیس بیمارستان کومونارکای مسکو تصریح کرد: به همین دلیل معتقدم که این ادعا در مورد واکسن های کرونا شایعه ای بیش نیست و در واقع برخی خلاف منطق رفتار می کنند.

پروتسنکو گفت: پس از تزریق دوز اول واکسن کرونا، بسیاری خود را مصون از کرونا احساس می کنند هرچند که مصونیت لازم دربرابر ویروس کرونا هنوز در بدن ایجاد نشده است و فردی واکسن زده محسوب می شود که ۱۴ روز پس از تزریق دوز دوم واکسن به وی بگذرد.

در روسیه همانند بسیاری از کشورهای دیگر، دسته ای از مردم از زدن واکسن کرونا خودداری می کنند و ادعا می کنند که تزریق واکسن خطرناک است و ممکن است انسان به بیماری کرونا مبتلا شود.  

 بر اساس اطلاعات رسانه های روسی، تاکنون در روسیه ۶۰ میلیون و ۳۰۷ هزار نفر واکسن کرونا زده اند.

در روسیه چهار واکسن کرونا وجود دارد که اسپوتنیک وی واکسن اصلی است و بخش عمده روسها با این واکسن، علیه کرونا واکسینه شده اند.  

انتهای پیام
گزارش خطا
برچسب ها: روسیه کرونا
ارسال نظر