تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۶.۷۹°
۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶

تولید کلوچه گوشت مصنوعی موش برای گربه‌ها

کد خبر: ۲۸۹۰۴
به گفته این شرکت، حتی سخت‌گیرترین و بدغذاترین گربه‌های خانگی نیز این کلوچه‌ها را امتحان کرده و تأیید کرده‌اند و این محصول هم اکنون آماده تولید انبوه است. 

یک استارتاپ از گوشت مصنوعی موش برای گربه‌ها رونمایی کرده است تا گربه‌ها و سگ‌های خانگی نیز بتوانند از گوشت‌های پرورشی و آزمایشگاهی استفاده کنند.

به نوشته ایسنا و به نقل از آی‌ای، یک استارتاپ به نام "انیمالز" (Animals) تنها شرکت زیست‌فناوری است که گوشت آزمایشگاهی برای گربه‌ها و سگ‌های خانگی تولید می‌کند. این استارتاپ امروز اعلام کرد که اولین محصول گوشت کشت شده در آزمایشگاه را برای حیوانات خانگی با موفقیت تولید کرده است که شامل کلوچه‌های حاوی گوشت مصنوعی موش برای حیوانات خانگی است.

به گفته این شرکت، حتی سخت‌گیرترین و بدغذاترین گربه‌های خانگی نیز این کلوچه‌ها را امتحان کرده و تأیید کرده‌اند و این محصول هم اکنون آماده تولید انبوه است.

به گزارش پایگاه خبری اخبار معاصر، این فرآیند با جداسازی سلول‌های بنیادی از یک موش و قرار دادن آن‌ها در یک بیورآکتور غذایی آغاز می‌شود؛ جایی که آن‌ها به گوشت واقعی تبدیل می‌شوند. سپس آن‌ها را با سایر مواد مغذی و خوشمزه ترکیب می‌کنند.

این سلول‌های بنیادی با سوراخ کردن گوش موش‌های اهدا کننده همراه با تزریق یک داروی بی‌حسی خفیف استخراج شد. اکنون دو سال پس از این عمل، موش‌های اهداکننده وضعیت خوبی دارند و کارکنان "انیمالز" از هر سه آن‌ها در خانه خود مراقبت می‌کنند.

"شانون فالکنر" مدیرعامل و هم‌بنیانگذار این استارتاپ توضیح داد که این استارتاپ، موش را به جای گاو یا مرغ انتخاب کرد، زیرا گربه‌ها برای خوردن موش، خرگوش، مارمولک و حشرات تکامل یافته‌اند. وی گفت: اگرچه گوشت مرغ، گاو و ماهی منابع اصلی در غذا‌های حیوانات خانگی هستند، اما مطالعات نشان داده است که این پروتئین‌ها همچنین حاوی آلرژن‌های غذایی اصلی در گربه‌ها و سگ‌ها هستند و آن‌ها فقط به این دلیل مورد استفاده قرار می‌گیرند که انسان‌ها نیز آن‌ها را مصرف می‌کنند.

این اتفاق جدید به صنعت پرورش حیوانات کمک زیادی می‌کند، چرا که بر اساس یک تخمین، تغذیه حیوانات خانگی بیش از یک چهارم تأثیرات زیست محیطی را شامل می‌شود.

صنعت گوشت مصنوعی یا آزمایشگاهی که از آن به عنوان "گوشت پاک" نیز یاد می‌شود، هنوز در مراحل اولیه خود است و اکثر شرکت‌های درگیر روی تولید غذا برای انسان‌ها متمرکز هستند، زیرا انسان‌ها بزرگترین مصرف کنندگان گوشت هستند.

به تازگی یک استارتاپ به نام "Future Meat Technologies" از افتتاح خط تولید خود با ظرفیت تولید ۵۰۰۰ همبرگر در روز خبر داد و به نظر می‌رسد که زمان عرضه گوشت آزمایشگاهی کم کم در حال فرا رسیدن است.

اگر مشکلی از نظر نظارتی پیش نیاید، کلوچه‌های "انیمالز" اوایل سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه خواهند شد.

این کلوچه‌ها طی هفته جاری در یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های تجاری حیوانات خانگی موسوم به "SuperZoo" به نمایش عموم در می‌آیند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : کلوچه گربه
ارسال نظر

آخرین اخبار روز