تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳

اختلاف مقامات اسراییل بر سر واکنش نظامی علیه ایران

کد خبر: ۲۸۹۱۲
روزنامه اسراییلی "جروزالم پست" از اختلاف بین فرماندهان نظامی و مقامات سیاسی اسراییل بر سر نحوه واکنش به حمله ماه گذشته به نفتکش اسراییلی "مرسر استریت" در دریای عمان خبر داده است.


به گزارش عصرایران، بر اساس این گزارش در حالی که ارتش اسرائیل هشدار می دهد که برای جلوگیری از حملات آینده نیاز به پاسخ نظامی علیه ایران است، اما مقامات سیاسی رژیم تل آویو نگران هستند که چنین حمله ای به تلاش های سیاسی علیه ایران آسیب برساند.


به نوشته جروزالم پست: هفته گذشته جلسه ای بین فرماندهان رده بالای نظامی اسراییل با مقامات سیاسی و موساد در مورد وضعیت نیروی دریایی و فعالیت ایران علیه دریانوردی اسراییل برگزار شده است.


به گفته اعضای ارشد ستاد کل ارتش و نیروی دریایی اسرائیل، در آن جلسه کادر نظامی معتقد بوده که اسرائیل فعالیت های سیاسی خود علیه ایران را به پایان رسانده است و حالا نوبت اقدام نظامی به تلافی حمله ماه گذشته به نفتکش مرسر استریت رسیده است.


به گفته منابع ارشد ارتش اسرائیل، نباید به ایران اجازه حمله به نفتکش های اسرائیلی داده شود ، زیرا این می تواند در آینده به منافع اسرائیل آسیب جدی برساند و کشتی های غیرنظامی در خطوط کشتیرانی در سراسر جهان را به خطر بیندازد.


آنها همچنین استدلال کردند که بر اساس همه نشانه ها و با این فرض که تغییری در آخرین لحظه صورت نگیرد، مذاکرات بین ایران و غرب بر سر پروژه هسته ای (مذاکرات وین بر سر احیای برجام) در هفته های آینده دوباره از سر گرفته خواهد شد.

اما در سوی دیگر مقامات سیاسی اسراییل مخالف واکنش نظامی بودند زیرا به گمان آنها یک واکنش نظامی به تلاش سیاسی جاری علیه ایران آسیب می رساند و می تواند فشارهای سیاسی کنونی را از روی ایران بابت پیشرفت در برنامه هسته ای کم کند.


همزمان منابع آگاه از جلسه اخیر مقامات اسراییلی گفتند که در صورت ورود اطلاعاتی جدید در مورد ایران، احتمال تغییر نظر مقامات سیاسی اسراییل وجود دارد.


در 31 ژوئیه گذشته، نفتکش اسراییلی " مرسر استریت" در دریای عمان مورد حمله پهپادی قرار گرفت و دو خدمه بریتانیایی و رومانیایی آن در اثر این حمله کشته شدند.

مقامات اسرائیل بلافاصله ایران را متهم به حمله کردند و به دنبال آن ایالات متحده آمریکا و بریتانیا نیز اتهام حمله را متوجه ایران دانستند. ایران این حادثه را مشکوک دانسته و هرگونه دست داشتن در آن را رد کرده است.


ایران همچنین با یادآوری 13 مورد حمله اسراییل به نفتکش ها و کشتی های تجاری ایران طی 2 سال گذشته به مقامات تل آویو هشدار داده در صورت اقدام نظامی علیه ایران، به شدیدترین شکل ممکن پاسخ داده خواهد شد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : اسرائیل
ارسال نظر

آخرین اخبار روز