تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶

ادعای بلندپروازانه هواوی: تاج و تخت تلفن همراه را پس می‌گیریم

این شرکت زمانی در بازار گوشی‌های هوشمند شماره ۱ بود، اما از زمان آغاز تحریم‌های ایالات متحده، این شرکت از پنج شرکت اول خارج شده است.
کد خبر: ۲۸۹۶۵
شرکت چینی هواوی وعده داد با وجود این که تحریم‌های آمریکا کسب و کار این شرکت را فلج کرده به "تاج و تخت" تلفن‌های هوشمند باز می‌گردد.

به گزارش سی ان بی سی، گوئو پینگ، رئیس هیئت مدیره هواوی در پرسش و پاسخ با کارکنان خود گفت که این غول فناوری چینی به "تاج و تخت" تلفن‌های هوشمند باز خواهد گشت.

در دولت ترامپ، هواوی در فهرست سیاه صادرات قرار گرفت و از فناوری‌های کلیدی، یعنی نیمه هادی‌های پیشرفته مورد نیاز برای تلفن‌های هوشمند خود، جدا شد.

درآمد حاصل از بخش مصرف کننده هواوی در نیمه اول سال ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد کاهش یافته است. این شرکت زمانی در بازار گوشی‌های هوشمند شماره ۱ بود، اما از زمان آغاز تحریم‌های ایالات متحده، این شرکت از پنج شرکت اول خارج شده است.

اکنون یکی از مدیران هواوی گفت غول فناوری چینی به "تاج و تخت" صنعت تلفن‌های هوشمند باز خواهد گشت حتی در حالی که این شرکت همچنان از تحریم‌های آمریکا رنج می‌برد. او در این باره گفت: "بزرگترین مشکل ما در حال حاضر مربوط به تلفن‌های همراه است. ما می‌دانیم که [برای تولید]گوشی‌هایی با اندازه کوچک و مصرف کم انرژی نیاز به فناوری پیشرفته دارد. هواوی می‌تواند طراحی را انجام دهد، اما هیچ کس نمی‌تواند به ما در تولید کمک کند. "

یکی از بزرگترین مشکلات هواوی این است که تراشه سازان چینی توانایی ساخت نیمه هادی‌های پیشرفته‌ای را ندارند که دفتر مرکزی آن در شنژن نیاز دارد. گوئو گفت، با این حال، هواوی از تجارت تلفن‌های هوشمند خارج نمی‌شود. در عوض، با شرکای خود به منظور ارتقاء فناوری خود کار می‌کند که به نوبه خود به نفع هواوی خواهد بود، زیرا می‌تواند به سیلیکون تولید شده در چین دسترسی پیدا کند.

گوئو گفت: "هواوی وجود خود را در بخش تلفن همراه حفظ خواهد کرد. من انتظار دارم که با افزایش توانایی در تولید تراشه، [هواوی]به تخت فرمانروایی تلفن هوشمند بازگردد. "

وی ادامه داد:"امیدوارم روزی که چین بتواند تراشه بسازد زودتر فرا برسد. تا آن روز، این بخش وجود خواهد داشت و ما سعی خواهیم کرد فناوری‌های خود را حفظ کرده و توسعه دهیم تا مطمئن شویم که قادر به تولید گوشی‌های رقابتی هستیم. "

سال گذشته، هواوی نام تجاری ارزان قیمت خود به نام آنر را فروخت تا تلاش کند این تجارت را زنده نگه دارد. هوآوی تمرکز خود را بر حوزه‌هایی مانند نرم افزار و رایانش ابری متمرکز کرده است چرا که تجارت گوشی‌های هوشمند همچنان با موج منفی مواجه است.


منبع: انتخاب
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز