تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳

صادرات نفت عربستان رکورد زد

کد خبر: ۲۸۹۹۲
صادرات نفت عربستان سعودی در ژوئن به حدود شش میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین رکورد در پنج ماه گذشته بود.

به گزارش ایسنا، آمار سازمان JODI نشان داد صادرات نفت عربستان سعودی در ژوئن برای دومین ماه متوالی افزایش یافت و به ۵.۹۶۵ میلیون بشکه در روز رسید.

طبق اطلاعات سازمان JODI که آمار گزارش شده از سوی کشورهای تولیدکننده را گردآوری می کند، این بالاترین حجم صادرات عربستان سعودی از ژانویه سال ۲۰۲۱ بوده و با صادرات ۵.۶۴۹ میلیون بشکه در روز در ماه مه سال ۲۰۲۱ مقایسه می شود.

آخرین باری که عربستان سعودی بیش از شش میلیون بشکه در روز نفت صادر کرد، ژانویه امسال بود که صادراتش به ۶.۵۸۲ میلیون بشکه در روز رسیده بود. اما در ژانویه سال ۲۰۲۱ سعودیها با تصمیم برای کاهش یکجانبه تولید به میزان یک میلیون بشکه در روز، بازار را غافلگیر کردند. این اقدام سعودیها با تسهیل اندک محدودیت عرضه اوپک پلاس به دلیل امتیازات داده شده به روسیه و قزاقستان برای افزایش اندک تولیدشان، همزمان شد.

پس از نشست اوایل مارس اوپک پلاس، عربستان سعودی دوباره بازار را غافلگیر و اعلام کرد به کاهش تولید یکجانبه خود در آوریل هم ادامه می دهد در حالی که ابتدا قرار بود این کاهش فقط در فوریه و مارس انجام بگیرد. اوپک پلاس تصمیم گرفت محدودیت عرضه خود را در آوریل تسهیل نکند و تنها روسیه و قزاقستان اجازه پیدا کردند تولیدشان را ۱۵۰ هزار بشکه در روز افزایش دهند.

تولیدکنندگان اوپک پلاس توافق کرده اند از اوت تولید نفت را ماهانه مجموعا ۴۰۰ هزار بشکه روز افزایش دهند تا ۵.۸ میلیون بشکه در روز محدودیت عرضه این گروه احیا شود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، با این حال ضعیف شدن رشد تقاضا به دلیل افزایش شیوع کرونای دلتا در بسیاری از اقتصادهای بزرگ جهان از جمله چین، تحلیلگران را به این باور رسانده که اوپک پلاس ممکن است ناچار شود روند تسهیل محدود عرضه خود را در چند ماه آینده بازبینی کند. نشست وزیران این گروه قرار است اول سپتامبر برگزار شود. انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : عربستان نفت
ارسال نظر

آخرین اخبار روز