تهران ۱۰.۶۷° كمينه ۷.۷۹°  بیشینه ۱۰.۹۹°
۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته اول شهریور

کد خبر: ۲۹۰۰۱
تقاضای دلالان برای خرید خودرو در بازار زیاد شد. دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با تائید این خبر می‌گوید: خودروهای خارجی بین ۱۰ تا ۴۰ درصد گران شده است و پیش‌بینی می‌شود افزایش قیمت خودرو در هفته اول شهریور تداوم داشته باشد.

گرچه موج پنجم شیوع کرونا دوباره واحدهای صنفی را تعطیل کرده است اما این تعطیلی مانع معاملات خودرو نشده است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با تائید این خبر توضیح داد: در حالدحاضر سیر صعودی قیمت خودرو ادامه‌دار است. به خصوص خودروهای پر مصرف که تقاضا برای آنها زیاد است، احتمالا ارزان نخواهد شد.

مهدی دادفر به تجارت‌نیوز گفت: با کاهش عرضه خودرو به بازار و همچنین افزایش قیمت دلار احتمالا در هفته اول شهریور همچنان قیمت خودرو افزایشی باشد.

بررسی‌ بازار نشان می‌دهد که قیمت پراید، انواع پژو و سمند رشد قیمت ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومانی را تجربه کرده است.

همچنین گزارش وزارت صمت هم گویای آن است که تولید پنج محصول در ایران خودرو شامل پژو ۲۰۶ تیپ پنج،سمند سورن، پژو پارس، ۲۰۷ دستی و رانا متوقف شده است! همین مساله باعث شده که ۲۰۶ در بازار رسمی با قیمت ۲۵۳ میلیون تومان فروخته شود.

چرا خودرو گران شد؟

همچنین یک فعال بازار خودرو گفت: قیمت خودروهای داخلی و خارجی به دلیل تحولات اخیر منطقه و افزایش قیمت دلار گران شده است.

فیروز نادری توضیح داد: بازار ایران خلاف سایر کشورهاست. با افزایش قیمت خودرو مردم برای خرید این کالا هجوم می‌‌آورند و هم اکنون با افزایش قیمت دلار خرید خودرو، تقاضا برای آن افزایش داشته است.

او تاکید کرد: البته به نظر می‌رسد افزایش تقاضای خودرو بیشتر مربوط به دلال‌هاست و نه مصرف‌کننده واقعی و دلال‌ها با خرید خودرو آنها را در انبارهای خود دپو می‌کنند تا در مواقع دیگری با قیمت بیشتر به مردم عادی بفروشند. این در حالی است که مصرف‌کننده واقعی کمتر در بازار دیده می‌شود.
منبع: تجارت نیوز انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : خودرو
ارسال نظر

آخرین اخبار روز