تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱

آنجلینا جولی با انتشار نامه دختر افغان به اینستاگرام پیوست

آنجلینا جولی سفیر ویژه کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR) است.
کد خبر: ۲۹۰۷۸
به گزارش پایگاه خبری اخبار معاصر به نقل از دویچه وله، آنجلینا جولی، ستاره مشهور هالیوود با انتشار نامه دست‌نویس از یک دختر نوجوان افغانستانی به اینستاگرام پیوست. این دختر در نامه‌ای که به جولی نوشته، ترس خود را از حضور دوباره طالبان توصیف کرده است.

آنجلینا جولی، هنرپیشه مشهور هالیوود، در اولین پست اینستاگرامی نامه‌ای از یک دختر نوجوان افغانستانی به اشتراک گذاشت. حساب کاربری  جولی پس از چند ساعت بیش از ۸/ ۴ میلیون فالوئر پیدا کرد.

دختر افغانستانی در نامه‌اش از ترس خود نوشته و گفته است که او پیش از ورود طالبان می‌توانسته به محل کار و مدرسه برود و حقوقی داشته است. او در ادامه گفته است که همه رویاهایش از دست رفته و فکر می‌کند مدرسه‌اش بسته شود.

او در ادامه نوشت که نگران است ۲۰ سال به عقب بازگردد و زنان افغان دوباره هیچ حق و حقوقی نداشته باشند.

جولی با وضعیت پناهجویان افغانستانی از نزدیک آشنایی دارد. او به انتشار نامه یادشده به اینستاگرام پیوست. این بازیگر هالیوود نوشته است که مردم افغانستان دیگر نمی‌توانند در شبکه‌های اجتماعی آزادانه اظهارنظر کنند و او قصد دارد در این زمینه کمک کند.

این کارگردان و هنرپیشه آمریکایی گفته است برای این منظور قصد دارد داستان‌ و صدای افرادی را که در سراسر جهان برای حقوق ابتدایی بشر مبارزه می‌کنند به اشتراک بگذارد.

آنجلینا جولی پیش از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در مرز افغانستان با افرادی که از دست رژیم طالبان فرار کرده بودند، ملاقات کرده بود.

جولی نوشته است حالا بعد از ۲۰ سال دیدن این همه پناهجوی افغان وحشتناک است. او از رفتار و رویکردی که پناهجویان افغانستانی را مانند "یک بار" می‌بینند، به شدت انتقاد کرده است.

او می‌گوید دختران افغانستانی می‌خواهند کار یاد بگیرند و برای یک زندگی بهتر تلاش کنند.

این برنده جایزه اسکار از هواداران خود خواست از مردم افغانستان حمایت کنند. 

آنجلینا جولی سفیر ویژه کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR) است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : آنجلینا جولی
ارسال نظر

آخرین اخبار روز