تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۴.۷۹°
۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷

اجباری شدن انجام تست پی. سی. آر برای مسافران واکسینه

کد خبر: ۲۹۰۸۲
 سرپرست اداره کل ایمنی و تضمین کیفیت شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: مسافران واکسینه برای ورود به ایران باید تست منفی پی. سی. آر (pcr) داشته باشند و داشتن برگه سلامت هنگام ورود به ایران برای همه مسافران اجباری است. 

«محمدرضا سیف» ایرنا درباره اینکه آیا مسافران واکسینه شده که از مبدا اروپا، کانادا و غیره وارد کشور می‌شوند هم نیاز به انجام تست پی. سی. آر دارند، افزود: شیوع سویه کرونا دلتا موجب شده است که انجام تست و اثبات قطعی عدم ابتلا به کرونا برای افراد واکسینه هم اجباری باشد.

به گزارش پایگاه خبری اخبارمعاصر به نقل از ایرنا، وی ادامه‌داد: بر اساس آخرین اطلاعیه هوانوردی، از روز گذشته همه مسافران ورودی به ایران حتی اگر واکسینه شده و کارت واکسن هم داشته باشند حتما باید پاسخ تست منفی کرونا را داشته باشند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا شهر فرودگاهی بیان‌داشت: سویه جدید دلتا ناشناختگی خود را دارد و با توجه به تصمیم‌های گرفته شده در ستاد ملی کرونا و نامه جانشین وزیر راه و شهرسازی و همچنین نامه وزارت بهداشت مقرر شد که همه مسافران ورودی به ایران با تست منفی وارد کشور شوند.

به گفته سیف، فرودگاه امام مبدا ورود مسافر از بسیاری از کشورهای جهان است و به همین دلیل تست پی. سی. آر حتی برای افراد واکسینه اجباری است.

وی افزود: این قانون به همه شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده و در سایت همه شرکت‌های هواپیمایی درج شده است و برای مسافرانی که قصد سفر به ایران دارند اطلاع رسانی از هفته گذشته شروع شده است.

سرپرست اداره کل ایمنی و تضمین کیفیت شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اضافه‌کرد: مسافران وقتی قصد خرید بلیت به مقصد ایران را دارند در جریان این قانون هستند تا از سرگردانی آنها هنگام ورود به ایران جلوگیری شود.


انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
برچسب ها : پی سی آر تست کرونا
ارسال نظر

آخرین اخبار روز