تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹

افزایش پرداخت بیمه تکمیلی در کرونا +جزئیات

کد خبر: ۲۹۱۱۱
 از زمان شیوع ویروس کرونا در اسفند سال ۱۳۹۸ تا نیمه مرداد ماه سال جاری رقمی بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان توسط شرکت های بیمه بابت بیمه تکمیلی پرداخت شده است و گرچه تفکیکی بابت هزینه های درمان کرونا در آن وجود ندارد ولی نشان دهنده افزایش هزینه پرداخت‌های بیمه تکمیلی در یکی - دو سال گذشته افزایش داشته است. 

به گزارش پایگاه خبری اخبار معاصر به نقل از ایسنا، در کنار بیمه‌های پایه که مردم از آن بابت هزینه‌های درمان استفاده می‌کنند بخشی از هزینه درمان از طریق بیمه تکمیلی توسط شرکت‌های بیمه طرف قرارداد پرداخت می‌شود.  

اینکه در جریان شیوع ویروس کرونا و افزایش هزینه های درمانی و دارویی به ویژه در سال جاری، روند پرداخت هزینه در شرکت‌های بیمه چه تغییری کرده و بابت هزینه های کرونا چه میزان پرداخت شده، موضوعی است که از بیمه مرکزی مورد پیگیری قرار گرفت و با ارائه گزارشی به ایسنا، این روند اعلام شد. 
 
 طبق توضیح بیمه مرکزی آنچه بابت پرداخت هزینه درمان از سوی شرکت‌های بیمه پرداخت شده به صورت تفکیک شده نیست و مجموع هزینه های کرونا و غیرکرونایی را دربر می‌گیرد، چرا که این آمار در بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه نیز تفکیک نشده که بابت درمان افراد کرونایی چه میزان پرداخت شده است. 
 
پرداخت بیش از ۱۰ هزار میلیاردی در حدود ۱۷ ماه 
بر اساس این گزارش، اطلاعات مبالغ پرداختی شرکت‌های بیمه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی طرف قرارداد از آغاز شیوع کرونا نشان می‌دهد که از ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ تا نیمه مرداد سال جاری بالغ بر ۱۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان توسط شرکت‌های بیمه به مراجع درمانی پرداخت شده که این مبلغ البته بابت خدمات ارائه شده توسط مراکز درمانی طرف قرارداد شرکت‌های بیمه به کلیه بیمه شدگان درمان تکمیلی بابت دریافت خدمات درمانی اعم از بیماران کرونایی و غیر کرونایی است.  

افزایش ۳۲ درصدی در سال قبل از کرونا
بررسی روند پرداخت هزینه های درمان به ویژه اینکه از زمان شیوع کرونا چه تغییراتی داشته است، آمار دریافتی از بیمه مرکزی در حدود سه سال گذشته نشان می‌دهد که خسارت پرداختی در بیمه درمان بابت بیمه تکمیلی در سال ۱۳۹۷ حدود ۹۵۹۵ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال ۱۳۹۶، ۳۲.۴ درصد افزایش داشت.  

پرداخت ۹۹۹۲ میلیاردی بیمه تکمیلی در سال ۹۸
در سال ۱۳۹۸ که باز هم هنوز خبری از کرونا نبوده و فقط ماه پایانی درگیری این بیماری شروع شده است، حدود ۹۹۹۲ میلیارد تومان از سوی شرکت های بیمه بابت بیمه تکمیلی پرداخت شده که نسبت به سال قبل از آن ۴.۱ درصد افزایش دارد.  

هزینه‌ها سنگین شد
اما در سال ۱۳۹۹ که جریان بیماری کرونا شدت می‌گیرد پرداختی خسارت بیمه ها بابت درمان افزایش بیشتری داشته و به ۱۱ هزار و ۸۱۷ میلیارد تومان رسیده است که در مقایسه با سال ۱۳۹۸ حدود ۱۸.۳ درصد افزایش دارد.  

هزینه ۴ ماه امسال اندازه نصف هزینه پارسال 
همچین بررسی وضعیت پرداخت بیمه های تکمیلی در سال جاری نیز از این حکایت دارد که از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان تیر ماه ۵۴۰۸ میلیارد تومان پرداخت صورت گرفته که این رقم در مقایسه با همین مدت در سال گذشته ۶۹.۱ درصد افزایش دارد.
  
بر این اساس، گرچه این پرداختی ها در سه سال اخیر دقیقا مشخص نمی کند که چه میزان بابت هزینه های کرونا بوده و تاثیر آن در افزایش پرداخت هزینه بیمه تکمیلی دقیقا چقدر است، ولی بیانگر تاثیر کرونا در افزایش هزینه‌های درمان و رشد هزینه بیمه تکمیلی است، در عین حال  آنچه در سال جاری اتفاق افتاده حاکی از آن است که در چهار ماه اول امسال تقریبا نصف مجموع هزینه سال گذشته پرداخت هزینه های درمان صورت گرفته که اگر این روند در سال جاری ادامه داشته باشد به طور حتم هزینه پرداخت بیش از سال گذشته خواهد بود.
  
در مورد آمار ارائه شده، لازم به توضیح است که آمار سال ۱۳۹۹ بر اساس ارقام خوداظهاری شرکت های بیمه بوده و تا قبل از برگزاری مجامع عمومی کلیه شرکت های بیمه و تصویب صورت های آماری آنها برای این سال جنبه مقدماتی دارد. همچنین آمار سال ۱۳۹۸ بر اساس آمار خوداظهاری شرکت های بیمه تجدید نظر شده است.  

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
برچسب ها : بیمه تکمیلی
ارسال نظر

آخرین اخبار روز