تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳

بیم یونان ازسیل پناهجویان/ تکمیل دیوار مرزی 40 کیلومتری با ترکیه

یونان از تکمیل دیوار حصاری 40 کیلومتری در مرز با ترکیه مجهز به دستگاه‌های نظارتی جدید برای جلوگیری از تردد محتمل پناهجویان از این نقطه به اروپا به ویژه بعد از تحولات در افغانستان خبر داد.
کد خبر: ۲۹۱۲۵
یونان از تکمیل دیوار مرزی با ترکیه از بیم هجوم محتمل پناهجویان، همزمان با تحولات افغانستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، یونان از تکمیل دیوار حصاری  40 کیلومتری در مرز با ترکیه مجهز به دستگاه‌های نظارتی جدید برای جلوگیری از تردد محتمل پناهجویان از این نقطه به اروپا به ویژه بعد از تحولات در افغانستان خبر داد.

به نوشته روزونامه «گریک ریپورتر» یونان در صدد توقف موارد رخ داده در سال 2020 است که در آن برهه هزاران مهاجر و پناهجو سعی کردند از یونان وارد قاره اروپا شوند. وزیر محافظت ازشهروندان یونان در این زمینه گفت: «بحران در افغانستان وضعیت جدیدی را در عرصه ژئوپلتیکی منطقه ایجاد کرده و احتمال هجوم مهاجران را فراهم آورده است. وی افزود که آتن اجازه نمی‌دهد با فشار بر یونان امکان مهاجرت صورت پذیرد  و مزرهای این کشور امن و غیر قابل رخنه است.

این در حالی است که ترکیه نیز از بیم سیل مهاجران افغان از تکمیل دیور مرزی در مرزهای جنوب خود خبر داده است.

به گزارش وبگاه «العربی» یک مقام ارشد نظامی ترکیه در این زمینه گفت که  54 عنصر متشکل از نگهبانان امنیتی، کماندوها و نیروهای امنیتی پشت واحدهای مرزی مستقر شده‌اند.

ترکیه و یونان نقاط اصلی عبور و مرور مهاجران با هدف عبور از اروپا ، فرار از جنگ برای شروع زندگی جدید بوده اند.  در این بین ترکیه، یونان را متهم به اخراج  گسترده و اخراج اجباری بدون دسترسی مهاجران به مراحل پناهندگی کرده است که نقض قوانین بین المللی است.

«عمر چلیک» سخنگوی حزب عدالت و توسعه اخیرا گفت هیچ کشوری نباید ترکیه را به عنوان اردوگاه پناهجویان خود بداند زیرا این کشور بیش از این ظرفیت نگهداری از مهاجران غیرقانونی را ندارد.

 چلیک طی نشست خبری توضیح داد: «ادارات دولتی در حال گفت‌وگو با تمام طرف‌های مرتبط هستند. تفکیک مسئولیت بین نهادهای دولتی انجام شده است. ترکیه مردمانی را که از مرگ فرار می‌کنند، در آغوش می‌کشد. اما اجازه نمی‌دهیم که از ما سوءاستفاده شود.»

وی با انتقاد از «لحن فاشیستی» و نژادپرستانه برخی کشورها درباره مهاجران، اظهار داشت: «ترکیه اردوگاه مهاجران هیچک کشوری نیست. هیچ کسی نباید چنین تفکری نسبت به منطقه داشته باشد. ترکیه دیگر ظرفیت پذیرش موج‌های بیشتر مهاجران را ندارد.» انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : یونان ترکیه
ارسال نظر

آخرین اخبار روز