تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۵

4 سد خوزستان امکان تولید برق ندارند

کد خبر: ۲۹۱۳۲
سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور با بیان اینکه به دلیل کاهش بیش از حد تراز آب چهار سد خوزستان،امکان تولید برق در نیروگاه‌های برقابی آنها وجود ندارد گفت: شبکه برق خوزستان با کمبود حدود سه هزار مگاوات برق روبه رو است.

کیومرث زمانی در گفت وگو با  ایرنا بیان کرد: چهار سد کارون سه ، کارون چهار ، شهید عباسپور و گدار به دلیل کاهش تراز آبی، امکان تولید برق ندارند یا به صورت جزیی در ساعاتی از روز وارد مدار می‌شوند.

وی افزود: هم اکنون مصرف شبکه برق خوزستان حدود هفت هزار و ۷۰۰ مگاوات است که با وجود تولید چهار هزار و ۵۰۰ مگاواتی نیروگاه های حرارتی و بخش خصوصی، در بیشتر ساعاتی که نیروگاه‌های آبی به طور کامل از مدار خارج باشند حدود سه هزار مگاوات در شبکه کمبود تولید وجود دارد که از طریق شبکه سراسری تامین می‌شود.

معاون برنامه ریزی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: این کمبود تولید برق در حالی است که پرباری شبکه برق خوزستان حداقل تا نیمه شهریور به دلیل وقوع دماهای در محدوده ۴۵ درجه ادامه خواهد داشت که لازم است همکاری و همیاری مشترکان در مدیریت مصرف برق در کمک به حفظ پایداری شبکه، همچنان ادامه داشته باشد.

زمانی افزود: در این راستا با مدیریت بحران و استانداری خوزستان مکاتبه شده تا مصوبه جابجایی ساعات اداری (ساعت کاری فعلی) حداقل تا ۱۵ شهریور در خوزستان پابرجا بماند تا از پیک تابستانه امسال بدون حادثه و بحران جدی عبور کنیم.

بر اساس این گزارش، ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق خوزستان در بخش انتقال برابر با ۱۳ هزار و ۱۹۶ مگاوات بوده که از این مقدار ظرفیت منصوبه بخش آبی هشت هزار و ۱۶۹ مگاوات و بخش حرارتی پنج هزار و ۲۷ مگاوات است. ظرفیت منصوبه بخش DG (تولید پراکنده) در خوزستان نیز ۱۳۹ مگاوات است. انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : خوزستان
ارسال نظر

آخرین اخبار روز