تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۸.۷۳°  بیشینه ۱۹.۷۹°
۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۱

متقیان رکورد اولین مدال طلای تاریخ ورزش بانوان ایران را زد

کد خبر: ۲۹۶۷۷
 هاشمیه متقیان با دستیابی به مدال طلای پرتاب نیزه کلاس ادغامی F۵۵ و F۵۶ بانوان به جمع مدال‌آوران کاروان سردار دل‌ها اضافه شد. 

به گزارش پایگاه خبری خبار معاصر به نقل از ایسنا ، مسابقات دوومیدانی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو از صبح امروز (سه‌شنبه) با رقابت ورزشکاران در مواد مختلف پیگیری شد که یکی از آنها پرتاب نیزه کلاس ادغامی F۵۵ و F۵۶ بانوان بود.

نماینده کشورمان در این رقابت هاشمیه متقیان معاوی بود که با حدنصاب ۲۴.۵۰ متر در بین ۹ ورزشکار پارالمپیکی دیگر رتبه نخست و مدال طلا را به خود اختصاص داد.

در این رقابت که از ساعت ۱۰:۱۲ (به وقت محلی) آغاز شد، هاشمیان پنجمین پرتابگری بود که در میدان حاضر شد. او کار خود را با پرتاب‌های ۲۲.۹۴ و ۲۲.۹۸ متری آغاز کرد و در پرتاب سوم نیزه را به میزان ۲۴ متر و ۵۰ سانتیمتر پرتاب کرد که با این حدنصاب رکورد جهان را ارتقا بخشید.

این مدال، اولین مدال طلای تاریخ ورزش بانوان ایران در بخش دوومیدانی پارالمپیک محسوب می شود و از این رو اهمیت آن را دوچندان نموده است.

متقیان در پرتاب چهارم نیزه را به طول ۲۴.۱۴ پرتاب کرد و در پرتاب پنجم حدنصاب ۲۴.۴۲ را برجای گذاشت. او در نهایت با پرتاب نیز به طول ۲۲.۸۸ به کار خود پایان داد و در انتظار پرتاب رقبای خود از الجزایر، لتونی، آلمان و برزیل ماند.

ریسا روچا ماچادو از برزیل با حدنصاب ۲۴.۳۹ متر و دیانا دادزیت از لتونی با رکورد ۲۴.۲۲ متر دوم و سوم شدند.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز