تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶

کلاهبرداری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی در تهران

کد خبر: ۳۰۰۴۲
پایگاه خبری معاصر _ رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری ۳ کلاهبردار که با همکاری یکدیگر و جعل مدارک و عنوان، هزار میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ "جلیل موقوفه‌ای" اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره کلاهبرداری از شهروندی در غرب تهران، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس قرار گرفت.

وی عنوان کرد: ماموران کلانتری با رصدهای اطلاعاتی و تلاش های شبانه روزی در نهایت اعضای یک باند ۳ نفره کلاهبرداری را در غرب تهران، شناسایی و متوجه شدند متهمان با جعل مدارک و عنوان و معرفی املاک سایر افراد و زمین های بلاصاحب، از شهروندان در غرب تهران کلاهبرداری می کنند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: ماموران کلانتری شهرک قدس پس از دریافت این اطلاعات مهم و کسب مجوزهای لازم قضائی، مخفیگاه متهمان را شناسایی و موفق شدند پس از هماهنگی های قضائی هر ۳ متهم را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: این افراد در تحقیقات اولیه صراحتا به ۳۰ فقره کلاهبرداری در غرب تهران اعتراف و اظهار داشتند در تعدادی از موارد کلاهبرداری شده زمین های بلاصاحب و رها شده را شناسایی و با جعل اسناد و مدارک هویتی خود را مالک این زمین ها به خریداران معرفی می کردند.

وی با اشاره به اینکه متهمان همچنین اعتراف کردند با خرید سندهای مسروقه از سارقان و جعل مدارک هویتی خود را به عنوان مالکان این املاک به خریداران معرفی می کردند، افزود: متهمان با دریافت قسمتی از ثمن مورد معامله از محل متواری و دیگر پاسخگوی مال باختگان نمی شدند.

سرهنگ موقوفه ای در پایان خاطر نشان کرد: کارشناسان  ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را هزار میلیارد تومان برآورد کرده اند و  متهمان پس از تحقیقات اولیه برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : کلاهبرداری
ارسال نظر

آخرین اخبار روز