تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۴.۷۹°
۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۴

اردوغان در واکنش به معرفی کابینه طالبان: آنچه ما باید انجام دهیم، پیگیری دقیق این روند است

کد خبر: ۳۰۲۰۷
 رئیس‌جمهوری ترکیه در واکنش به معرفی کابینه موقت طالبان اظهار داشت که مشخص نیست این دولت موقت تا چه زمانی بر سر قدرت باشد. آنچه ما باید انجام دهیم، پیگیری دقیق این روند است.
 
به نوشته ایلنا به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در واکنش به معرفی کابینه موقت طالبان اظهار داشت که مشخص نیست این دولت موقت تا چه زمانی بر سر قدرت باشد. آنچه ما باید انجام دهیم، پیگیری دقیق این روند است.

به گزارش پایگاه خبری اخبار معاصر، اردوغان در پاسخ به پرسشی درباره احتمال نتیجه‌گیری از مذاکرات با آمریکا و قطر برای مدیریت فرودگاه کابل گفت: «ما از ابتدا رویکرد مثبتی اتخاذ کردیم ولی به نقطه‌ای رسیدیم که هنوز هیچ پیشرفت مثبتی برای ما وجود ندارد. ما رویکرد مثبت خود را حفظ کرده و می‌کنیم. اگر این روند مثبت نسبت به اصول ما ادامه یابد، از آن استقبال خواهیم کرد».

طالبان روز سه‌شنبه از تشکیل دولت جدید در افغانستان خبر داد.

بر این اساس، «ملا محمد حسن آخوند» به عنوان رئیس جدید دولت افغانستان منصوب شد. «ملاعبدالغنی» نیز سمت معاون اولی را برعهده گرفته و «سراج‌الدین حقانی» هم به عنوان وزیر کشور تعیین شده است.

در دولت جدید طالبان، «ملا امیر خان متقی» سرپرست وزارت خارجه افغانستان و «ملا محمد یعقوب» نیز سمت سرپرست وزارت دفاع را عهده‌دار خواهد بود.

«ملا عبدالمنان عمری»، سرپرست وزارت رفاه خواهد بود و «مولوی عبدالحکیم» نیز به عنوان وزیر دادگستری تعیین شده است.

«عبدالحکیم شرعی» سرپرست وزارت دادگستری و «قاری فصیح‌الدین» نیز رئیس ستاد ارتش خواهد بود.

انتهای پیام
منبع: ایلنا
اشتراک گذاری :
برچسب ها : اردوغان طالبان
ارسال نظر

آخرین اخبار روز