تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱

طالبان: زنان در دولت آینده نقش خواهند داشت

کد خبر: ۳۰۳۱۴
اخبار معاصر _ گفتنی است که طالبان سه‌شنبه هفته جاری فهرست اعضای کابینه دولت موقت خود را اعلام کرد که در آن هیچ زن و هیچ فردی خارج از گروه طالبان دیده نمی‌شود. همچنین در ترکیب اعلام شده، وزارت امور زنان که در دولت قبلی وجود داشت، تعریف نشده است.

سخنگو و معاون سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان گفت که تلاش می‌شود تا در دولت جدید افغانستان زنان نیز سهم داشته باشند.

درحالیکه عدم حضور زنان در کابینه معرفی شده توسط طالبان انتقادات زیادی را در پی داشته است، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگو و معاون سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان گفت که تلاش می‌شود در دولت جدید زنان نیز سهم داشته باشند.

مجاهد به شبکه تلویزیونی «بی‌اف ام» گفت که دولت فعلی موقت است و با درنظرداشت قوانین شریعت تلاش می‌شود در دولت آینده برای زنان نیز پست‌هایی وجود داشته باشد.

وی افزود: این یک شروع است، اما ما کرسی‌هایی برای زنان در نظر می‌گیریم، آن‌ها می‌توانند بخشی از دولت باشند، این مرحله دوم خواهد بود.

گفتنی است که طالبان سه‌شنبه هفته جاری فهرست اعضای کابینه دولت موقت خود را اعلام کرد که در آن هیچ زن و هیچ فردی خارج از گروه طالبان دیده نمی‌شود. همچنین در ترکیب اعلام شده، وزارت امور زنان که در دولت قبلی وجود داشت، تعریف نشده است.

پیش از این نیز «ملا هبت‌الله آخوندزاده» رهبر طالبان در بیانیه‌ای تاکید کرده بود که قوانین شریعت در افغانستان حاکم خواهد بود و از حقوق بشر و اقلیت‌ها در «چارچوب اسلام» محافظت خواهد شد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : زنان طالبان
ارسال نظر

آخرین اخبار روز