تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۱.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶

رئیسی: رفع مشکلات کشور نیازمند اقدام و عمل است

کد خبر: ۳۰۳۶۱
 رئیس جمهور با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی کارهای بسیاری در طبس و استان خراسان جنوبی انجام شده و چهره امروز این منطقه و استان با قبل از انقلاب کاملا متفاوت است، گفت: این منطقه از ظرفیت های بسیار ارزشمندی از جمله معادن برخوردار است که متاسفانه بخش زیادی از آن معطل مانده و باید با تلاش و اقدامات فوری احیا و فعال شود. 

به گزارش پایگاه خبری اخبار معاصر به نقل از ایسنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی طی سخنانی در اجتماع مردم طبس در محل امامزاده حسین ابن موسی الکاظم(ع) این شهرستان، با بیان اینکه استان خراسان جنوبی و طبس از سرمایه جوانان توانمند، فعال و اندیشمند برخوردار است، اظهار داشت: توسعه و سازندگی کشور در بخش های مختلف با پیگیری دولت و همت مردم و دستان توانمند جوانان کشور انجام می شود و امروز دولت آمادگی دارد که در خدمت فرهیختگان و صاحبنظران باشد و از مشارکت و نظرات کارشناسی آنان استفاده کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم این خطه در موضوع کرونا بسیار خوب عمل کردند،‌ گفت: در توجه و کمک مومنانه به محرومین و کسانی که مشکل مالی داشتند، مردم این منطقه از زن و مرد، پیر و جوان کارهای خداپسندانه ای انجام دادند.

رئیسی با اشاره به اینکه با همه تلاش‌های انجام شده در جهت رفع مشکلات شهر و روستا باز هم شاهد کمبودهایی هستیم، گفت: امام جمعه محترم و نماینده محترم شما در مجلس شورای اسلامی نکاتی را نسبت به برخی از ظرفیت‌های این منطقه بیان کردند که حتما در تصمیم گیری ها مورد توجه قرار خواهد گرفت.

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت های شهرستان طبس گفت: ۴ فصل بودن محصولات کشاورزی شهرستان از ویژگی‌های این منطقه است و همه محصولات هم متنوع و استراتژیک هستند.

رئیسی خاطرنشان کرد: فعال شدن اقتصاد گردشگری در این شهرستان می‌تواند هم اشتغال ایجاد کند و هم وضع موجود را رونق دهد و اینکه مضجع نورانی حضرت حسین ابن‌ موسی ‌الکاظم (ع) میلیونها زائر دارد می تواند اقتصاد گردشگری را در منطقه فعال کند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه وزیر راه و شهرسازی برای اصلاح راههای استان بررسی‌های خوبی انجام داده و اجرای آنها در دستور کارشان هست، گفت: همه این موارد دنبال خواهد شد البته همه این کارها چه وضعیت راه، چه وضعیت معادن و وضعیت کشاورزی منطقه نیازمند دست توانای شما مردم است. جوان‌های بسیار خوب، فرهیختگان صاحب نظر، حضرات علما، طلاب و افاضل خوب و مردمان پرتلاش و پرامیدی در این منطقه داریم که با امید تلاش می‌کنند و این سرمایه خوبی برای کشور و پشتوانه خوبی برای دولت است.

رئیسی خاطرنشان کرد: امیدواریم ان شاءالله در این سفر و سفرهای از این دست که بدون تشریفات معمول انجام می شود، بتوانیم اصلِ کار را دنبال کنیم. حضور خارج از تشریفات ما در استانها برای این است که از نزدیک با مسائل استان‌ها آشنا شویم و اولویت‌ها را مشخص کنیم و برای رفع مشکلات با اولویت دست به اقدام بزنیم.

رئیس جمهور گفت: بنای ما این است که با فعل ماضی با مردم سخن بگوییم یعنی بگوییم این اقدامات انجام شد، "می‌شود" زیاد گفته شده ما نمی‌خواهیم خیلی به می‌شودها اتکا کنیم ولی چیزی که برنامه دولت است را دنبال می‌کنیم.

رئیسی افزود: احساس ما این است که ان شاءالله مشکلات یکی پس از دیگری حل خواهد شد و این به شناخت مشکل و مساله‌شناسی و شناخت راهکارهای برون‌رفت از مشکلات و حل مساله و تعیین اولویت‌ها و عزم و اراده جدی برای یک کار میدانی نیاز دارد که مجموع این اقدامات هم به اعتماد عمومی تبدیل می‌شود.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
برچسب ها : رئیس جمهور طبس
ارسال نظر

آخرین اخبار روز