تهران ۱۰.۴° كمينه ۱۰.۴°  بیشینه ۱۰.۹۹°
۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵

سجادی: هوادران استقلال و پرسپولیس نگران نباشند

کد خبر: ۳۰۳۷۶
 وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر این که بسیاری از مطالب منتشر شده در فضای مجازی غیرواقعی است، گفت: از هواداران استقلال و پرسپولیس می‌خواهم به خادم خود اعتماد و برای دریافت اخبار صحیح به مطالب منتشر شده از سوی وزارت ورزش و جوانان اکتفا کنند. 

به گزارش پایگاه خبری اخبار معاصر به نقل از ایرنا، حمید سجادی افزود: متاسفانه مطالبی که در فضای مجازی منتشر می شود موجب دل نگرانی هواداران فوتبال می شود، آنچه در این روزها می خوانیم شایعاتی است که از واقعیت به دور بوده و من اینجا به علاقه مندان و به هوادارن قول می دهم اگر قرار است اتفاقی بیافتد، بهترین باشد و جای نگرانی نیست.

 وی ادامه داد: من سید حمید سجادی هستم، عضو تیم ملی دوومیدانی که خدا را شاکرم سال هایی از عمرم را در ورزش طی کردم و با ورزرش و حاشیه های آن آشنا هستم.  درس خواندم و در حوزه ورزش تدریس می کنم، مدیریت ورزشی را می دانم و با حاشیه های ورزش و جوانب مختلف آن نیز آشنا هستم. به علاقمندان به ورزش این قول را می دهم که با بهره گرفتن از خرد جمعی و در فضایی مطلوب، برای ورزش و اعتلای آن برنامه ریزی خواهیم کرد تا جای هیچ گونه نگرانی وجود نداشته باشد.  

سجادی در خصوص تردد برخی از چهره های ورزشی به وزارت ورزش و جوانان و دیدار با وی گفت: وزارت ورزش و جوانان، خانه قهرمانان و به ویژه پیشکسوتان است، من بارها گفتم درب اتاق من به روی قهرمانان باز است و همیشه از نقطه نظرات قهرمانان و دل سوختگان ورزش بهره خواهم برد.

 در چند روز گذشته بسیاری از چهره های ورزشی آمدند که خیلی از آنها، هم دوره من در ورزش قهرمانی بودند. مانند افشین پیروانی، حسین رضازاده، بهنام محمودی و چهره های دیگر که این دیدارها جنبه دوستانه داشته و اگر در همین دیدارها نقطه نظرات کارشناسی مطرح شود حتما از آن بهره خواهیم برد چرا که اعتقاد دارم برای خدمت به ورزش آمده ام و می خواهم گوش شنوا و چشم بیدار ورزش باشم. من اینجا باید ذکر کنم که در همین روزها قرار بود علی پروین و محمد پنجعلی نیز به وزارت بیایند تا با هم دیدار داشته باشیم اما این برنامه به دلیل تداخل کارها به زمان دیگری موکول شد و همچنان روند دیدارهای ما با پیشکسوتان ورزشی ادامه دارد.  

وی ادامه داد: بدون شک برای تصمیم گیری در ورزش با مشاوران خود صحبت خواهم کرد تا اگر قرار است اتفاقی روی دهد، بهترین باشد. من از مردم، علاقمندان به ورزش و هواداران فوتبال می خواهم به من به عنوان وزیر ورزش و جوانان اعتماد کنند و وزارت ورزش و جوانان را به عنوان مرجع رسمی اخبار دنبال کنند چرا که من بسیاری از شایعات را در فضای مجازی می بینیم و می دانم چه جوی را ایجاد می کند، نگرانی ها را می بینیم و می دانم چه خبر است  و از مردم می خواهم به خادم خود در وزارت ورزش و جوانان اعتماد کنند.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر این که متاسفانه اخبار درستی در اختیار هواداران قرار نمی گیرد، گفت: باید اخبار صحیح در اختیار ورزش دوستان قرار بگیرد، من مدعی هستم از خانواده ورزش برخاسته ام و تصمیماتی که می گیرم باید برخاسته از خرد جمعی و معقول باشد.  فضا نسبت به گذشته خیلی عوض شده و شرایط مانند سابق نیست. 
 
سجادی در مورد خداحافظی مدیرعامل پرسپولیس هم گفت: خیلی تلاش کردیم که شرایط حفظ شود و نظر ما بر این بود اگر شرایط مهیا است جعفر صمیعی بماند، اما نظر خود او این بود که شدنی نیست و باید برود. ما حتی فرصت ۴۸ ساعته را در نظر گرفتیم که هر دو طرف فکر کنند تا تصمیم درستی گرفته شود اما زمانی که به این جمع بندی رسیدیم که خود او تمایل به جدایی دارد، دیگر حرفی نزدیم و این مساله اتفاق افتاد. پرسپولیس الان سرپرست دارد و در مدت سه ماه باید وضعیت خود را روشن کند.  

وی در مورد اینکه از آجرلو به عنوان یکی از افراد هیات مدیره یا مدیرعامل استقلال نام برده می شود، گفت: این هم یکی دیگر از شایعاتی است که در فضای مجازی مطرح می شود، مرجع خبری ما همانطور که گفتم وزارت ورزش و جوانان است و اگر قرار باشد اتفاقی بیافتد خبرش منتشر می شود، مابقی مطالبی که شنیده می شود شایعات بوده و هواداران به آن توجه نکنند.

وزیر ورزش و جوانان که برای بازدید از فینال رقابت های تیراندازی به اهداف پروازی در مجموعه ورزشی آزادی حاضر شده بود، گفت: برخی رشته های ما پرمدال هستند اما سخت مدال می آورند اما تیراندازی هم پر مدال است و هم مدال آور. سال آینده بازی های آسیایی و سه سال دیگر بازی های المپیک پاریس را پیش رو داریم و چشم امید ما به برخی فدراسیون ها از جمله فدراسیون تیراندازی است تا برای کسب مدال و جایگاه بهتر تلاش مضاعفی را در دستور کار قرار دهند.

سجادی افزود: خوشبختانه فدراسیون تیراندازی برنامه ریزی مناسبی انجام و حامیان مالی خوبی را جذب کرده است در این رشته محدودیتی برای فعالیت آقایان و بانوان وجود ندارد و در هر سن و سالی می توان در آن فعالیت کرد. طبق گزارش مسئولان فدراسیون تیراندازی، فشنگ رشته اهداف پروازی در کشور تولید می شود که این خبر امیدوار کننده ای است نه به عنوان وزیر ورزش بلکه به عنوان یک کارشناس ورزشی می گویم که کودکان ما همیشه در خانه یا کشتی می گیرند یا با استفاده از ابزاری شبیه سلاح شمسیربازی می کنند یا در بازی های خود به تیراندازی مشغول می شوند. اگر ما این حس را با یک فرهنگ سازی درست در مدارس تقویت کنیم و به قول امروزی ها این رشته را ترویج دهیم در سنین کودکی و سپس نوجوانی و بالاتر، می توانیم از این استعداد و علاقه بهره درست ببریم و این در برخی از رشته های دیگر ما نیز دیده می شود.  

سجادی خاطر نشان کرد: ما بازی هایی را داشتیم که دیگران از آن بهره برده و به نام خود ثبت کردند، در قدیم بازی داشتیم به نام وسطی که اکنون در آمریکا به نام "داج بال" به ثبت رسیده یا "زو" که توسط هندی ها به نام کبدی به جهان معرفی شد. ما بیش از یک هزار و ۲۰۰ بازی بومی و محلی داریم که سنتی هستند و باید با برنامه ریزی آن ها را احیا کرد.

وی ادامه داد: در تیراندازی، تکنولوژی های بسیاری وجود دارد و ساز و کارها و زیرساخت های بسیاری می خواهد این ورزش المپیکی است و باید خودمان را به سمت خودکفایی سوق دهیم تا بیش از پیش در آن موفق شویم.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
برچسب ها : استقلال پرسپولیس
ارسال نظر

آخرین اخبار روز