تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۰.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳

روزانه در آلمان؛ "۲۵ نفر بر اثر خودکشی می‌میرند"

دوسوم این خودکشی‌ها مربوط به مردان است، به‌ویژه در مردان بالای ۷۰ سال خطر اقدام به خودکشی بالاتر است. اما تلاش برای خودکشی اغلب در زنان جوان انجام می‌شود.
کد خبر: ۳۰۴۲۲
به گفته بنیاد کمک به مقابله با افسردگی آلمان، هر روز در این کشور ۲۵ نفر جان خود را به دلیل خودکشی از دست می‌دهند. هر ساله نیز بیش از ۹هزار نفر در این کشور قربانی خودکشی می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری اخبار معاصر به نقل از دویچه‌وله، سرویس خبری اوانگلیک (epd) در لایپزیک در گزارشی به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی پیشگیری از خودکشی در روز جمعه ۱۰ سپتامبر (۱۹ شهریور) به آمار خودکشی در آلمان پرداخته است.

طبق گزارش این سرویس خبری، در آلمان روزانه ۵۰۰ نفر دست به خودکشی زده و ۲۵ نفر نیز بر اثر اقدام به خودکشی جان خود را از دست می‌دهند.

در این گزارش با توجه به شیوع کرونا و مقررات محدودکننده آن پیش‌بینی شده که نرخ اقدام به خودکشی بالا برود.

بر اساس اطلاعات موجود، در آلمان هر سال حدود ۹هزار و ۳۰۰ نفر از طریق خودکشی جان خود را از دست می‌دهند.

دوسوم این خودکشی‌ها مربوط به مردان است، به‌ویژه در مردان بالای ۷۰ سال خطر اقدام به خودکشی بالاتر است. اما تلاش برای خودکشی اغلب در زنان جوان انجام می‌شود.

اولریش هگرل، روانپزشک و رئیس هیأت‌ مدیره بنیاد کمک به مقابله با افسردگی می‌گوید، اکثریت موارد خودکشی در آلمان به دلیل "پیامدهای غم‌انگیز بیماری‌های روانی" رخ می‌دهد و با افسردگی، رنج و ناامیدی شدید همراه است.

او در عین حال می‌گوید، با وجود این در ۴۰ سال گذشته شمار قربانیان خودکشی نصف شده است.

 و این دستاورد حاصل مراقبت بهتر از افراد مبتلا به افسردگی و سایر بیماری‌های اعصاب و روان است.

به عقیده او، به اکثر افراد مبتلا به افسردگی می‌توان با دارو یا روان‌درمانی کمک کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : آلمان خودکشی
ارسال نظر

آخرین اخبار روز