تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳

وزیر بهداشت: بهره‌برداری از سینما برای ارتقای سواد سلامت ضروری است

کد خبر: ۳۰۴۷۸
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت فرارسیدن ۲۱ شهریور روز ملی سینما، بر بهره‌برداری از ظرفیت سینما و فعالان آن در تولید آثار فاخر برای ارتقای «سواد سلامت» جامعه و همچنین معرفی الگوهای مناسب رفتاری تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری معاصری  و به نقل از وبدا، بهرام عین‌اللهی به مناسبت فرارسیدن روز سینما گفت:‌ آنچه که در سینمای هر کشور مشاهده می شود، بازتابی است از شرایط اجتماعی و فرهنگی آن جامعه و در این میان، سینمایی که مبتنی بر ارزش های اخلاقی و انسانی است، ماندگار خواهد شد بر این اساس، سینماگران، فرهیختگان جامعه و مروج ارزش های انسانی و اخلاقی هستند.

وی افزود: تحلیل سینما به یک موضوع صرفا مفرح، تقلیل این پدیده مهم است؛ اما در واقع سینما یک الگوی فردی و اجتماعی می تواند باشد، تا جاییکه تجربه های تلخ و شیرین را می توان در آن کسب کرد و راه درست را از نادرست تشخیص داد.

عین اللهی ادامه داد: سینما، یک نیاز ملی و یک دستاورد انسانی است که در رشد و بالندگی فرهنگ و تمدن یک جامعه می کوشد، کانونی است سازنده و به فراخور آراء و عقاید جمعی، سینما بی شک از اساسی ترین و موثرترین رسانه هایی است که در تداوم و گسترش و بقای فرهنگ و هنر واقعی یک جامعه حضوری فعال دارد.

وی در این یادداشت افزود: سینما یکی از مهمترین رسانه هایی است که می تواند نقش موثری در شاخصه های توسعه جوامع داشته باشد. مانند فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... اما در این میان نقش کنشگران و فعالان این عرصه برای آگاهی بخشی به جامعه بیش از پیش روشن شده است، بهره برداری از ظرفیت سینما و فعالان آن در تولید آثار فاخر برای ارتقای «سواد سلامت» جامعه و همچنین معرفی الگوهای مناسب رفتاری، یک امر مهم و ضروری است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: یک سریال یا فیلم چند دقیقه ای می تواند آثار روانی متفاوتی را در جامعه ایجاد کند، می تواند یک رسم اشتباه را منسوخ و یا یک رفتار اشتباه را در گروه هدف ترویج دهد؛ بازنشر آن در شبکه های اجتماعی و دنیای مجازی نیز اثر آن را دوچندان می کند. درواقع، عرصه سینما از ثانیه های خود برای اثر گذاری در جوامع استفاده می کند.

عین اللهی افزود: اینجانب ۲۱ شهریور ماه روز سینما را به تمامی تلاشگران عرصه فیلم و سینما، آنان که همواره زبان گویای فرهنگ و هنر این مرز و بومند، تبریک عرض نموده و از درگاه ایزد منان توفیق هنرمندان این عرصه را در راه پاسداشت فرهنگ غنی ایرانی، اسلامی و اعتلای هنر و فرهنگ و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئلت می نمایم

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : وزیر بهداشت سینما
ارسال نظر

آخرین اخبار روز