تهران ۲۶.۷۳° كمينه ۲۶.۵۱°  بیشینه ۲۸.۷۹°
۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴

آموزش و پرورش: تعطیلی نظام آموزشی به هیچ‌وجه قابل قبول نیست

کد خبر: ۳۰۵۶۶
رئیس کمیته آموزش و پرورش گفت: تعطیلی نظام آموزشی به هیچ‌وجه قابل قبول نیست چراکه خسارت‌های بعضا جبران‌ناپذیری در پی دارد به عنوان مثال متأسفانه 3.5 میلیون نفر به سامانه آموزش آنلاین دسترسی ندارند.

مهدی اسماعیلی رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در برنامه «به وقت ایران» با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های جامعه و مسؤولان، مدیریت کرونا در نظام آموزشی کشور است، اظهار کرد: نظام آموزشی همه جهان به هم ریخته و مهار قضیه زمان‌بر است اما باید به عنوان یک اصل بپذیریم که چاره‌ای جز زندگی با کرونا نداریم چراکه بنا به گفته برخی از صاحب‌نظران ممکن است ماندگار شود.

وی ادامه داد: باید وضع را مدیریت کنیم اما تعطیلی نظام آموزشی به هیچ وجه قابل قبول نیست چراکه خسارت‌های بعضا جبران‌ناپذیری در پی دارد به عنوان مثال متاسفانه 3.5 میلیون نفر به سامانه آموزش آنلاین دسترسی ندارند. آن چیزی که مهم است تعطیلی را باید حل و چرخه نظام آموزشی را بچرخانیم.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس تأکید کرد: بسیاری از پدران و مادران علاوه بر آنکه نگران سلامتی فرزندانشان هستند، نگران تحصیل آنها نیز هستند پس ما با 2 مسأله مهم روبه‌رو هستیم اول آنکه چه کنیم سلامت جامعه به خطر نیفتد و دوم آنکه نظام آموزشی ادامه‌دار باشد.

اسماعیلی افزود: می‌دانستیم که روستاهایمان زیرساخت ندارد اما امکانات را آنجا نبردیم در صورتی که باید این اتفاق رخ می‌داد و حال که نیفتاده عدالت آموزشی‌مان زیر سؤال رفته است.

وی خاطرنشان کرد: آغاز فعالیت رسمی مدارس از اول مهر است اما این به معنی این نیست که همه دانش‌آموزان اول مهر در مدرسه حاضر شوند بلکه اول باید کرونا را کنترل کرد و دوم آنکه واکسیناسیون به اندازه کافی صورت بگیرد.

پایگاه خبری تحلیلی اخبار معاصر

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز