تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶

ترغیب آلمانی‌ها برای واکسیناسیون با تشدید مشوق‌ها

این مشوق‌ها به منظور سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون در آلمان و ترغیب کسانی است که با وجود وفور واکسن و فراخوان‌های متعدد، داوطلب چنین کاری نیستند.
کد خبر: ۳۰۶۸۹
بسیاری از ایالات آلمان در صددند دامنه امتیازات اجتماعی افراد واکسینه شده یا بهبود یافته از کرونا را گسترش دهند. واکسیناسیون در آلمان اجباری نیست و هدف مشوق‌ها، ترغیب هر چه بیشتر شهروندان به واکسیناسیون و مصونیت جمعی است.

ایالت‌های برلین، ساکسن و ساکسن- آنهالت تصمیم دارند الگوهایی تشویقی برای گروه واکسن‌زده و بهبود یافته از کرونا در حوزه‌های مهمان‌پذیری، فرهنگی یا ورزشی فراهم کنند. در مدل‌ پیشنهادی این ایالات، برگزار کنندگان برنامه‌های فرهنگی، تفریحی یا ورزشی می‌توانند صرفا کسانی را به محل مراسم راه دهند که یا واکسن زده باشند یا کرونا گرفته و درمان شده باشند.

چنین مقرراتی در آلمان به اختصار 2G-Regel خوانده می‌شود که ترکیبی از دو واژه آلمانی Geimpfte und Genesene به معنای واکسن‌زده و بهبود یافته است.

در الگوی مورد نظر، تست منفی کرونا مجوزی برای شهروندان در ورود به مهمان‌خانه‌ها و رستوران‌ها یا مراکز فرهنگی و ورزشی نخواهد بود. یک امتیاز دیگر این طرح آن است که افراد مشمول، الزامی ندارند که ماسک بزنند.

 ایالات براندنبورگ و تورینگن نیز در حال برنامه‌ریزی برای همین مدل هستند. در بادن – ورتمبرگ قرار است از روز پنجشنبه ۱۶ سپتامبر یک طرح سه مرحله‌ای به جریان بیفتد. چنان‌چه تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه بیش از اندازه اشغال باشند،  نشست و برخاست‌ افراد با یکدیگر نیز به واکسن یا بهبودی از کرونا مشروط خواهد بود. 

این مشوق‌ها به منظور سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون در آلمان و ترغیب کسانی است که با وجود وفور واکسن و فراخوان‌های متعدد، داوطلب چنین کاری نیستند. گروه‌های منکر کرونا و معتقد به تئوری توطئه و نیز برخی از افراد به شدت مذهبی مخالف واکسیناسیون هستند. به همین دلیل رسیدن به ایمنی جمعی از طریق واکسیناسیون در این کشور با مشکل روبروست.

آمار واکسیناسیون در آلمان به کندی بالا می‌رود. وزیر بهداشت از "پاندمی واکسینه‌نشده‌ها" خبر داده و گفته با این آمار نمی‌توان وارد فصل پاییز شد؛ فصلی که معمولا ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا در آن بالاست و خطر تشدید پاندمی را دارد. کارستن دروستن، ویروس‌شناس برجسته آلمانی گفته که احتمال بازگشت محدودیت‌ها و قرنطینه در پاییز منتفی نیست.

هم اینک ۶۱درصد جمعیت آلمان واکسینه شده‌اند، اما دکتر دروستن گفته که پاییز و زمستان آسوده در آلمان مستلزم واکسینه کامل ۸۵درصد افراد زیر ۶۵سال و ۹۰درصد افراد بالای ۶۵ سال است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز