تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۶.۷۹°
۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶

معارفه گروه فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی اخبار معاصر

کد خبر: ۳۰۸۸۹
قائم‌مقام مدیرعامل پایگاه خبری تحلیلی اخبار معاصر به گفتگو با اعضای گروه فرهنگ و هنر این پایگاه خبری پرداخت.

آقای نوری، ضمن تشکر و قدردانی از اعضای پایگاه خبری تحلیلی اخبار معاصر به معرفی آقای مجتبی محمدی‌نیا (نائب رئیس انجمن صنفی هنرمندان موسیقی ایران) و مجری پایگاه خبری معاصر، آقای محمدامین قربانی پرداخت. 

قائم‌مقام مدیرعامل پایگاه خبری تحلیلی اخبار معاصر، ضمن معرفی آقای محمدی‌نیا به عنوان دبیر بخش فرهنگ، ادب و هنر، اظهار امیدواری کرد که در این بخش از پایگاه خبری معاصر بتوان به موضوعات و اخبار خوب و مفیدی دست پیدا کرد. 

دبیر بخش فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی اخبار معاصر، ابتدا با خواندن یک شعرصحبت خود را آغاز کرد: 

  زین گلستان درس دیدار که می‌خوانیم ما؟           آنقدر دیوانه نتوان شد که حیرانیم ما
   کاش می‌شد در  میان سجده‌ها   فریاد  زد          چون صدا از ساکنان دشت امکانیم ما»

محمدی‌نیا  گفت: تمام کارهایی که در رسانه‌ها و کنسرت‌ها یا در هر جایی که به عنوان کاری ارائه می‌شودهمیشه ماندگار خواهد بود. 

ایشان همچنین بیان کرد: چه بهتر است که ما بتوانیم در پایگاه خبری معاصر، کاری را انجام دهیم که ماندگار شود و  سالیان سال اتفاقات خوبی برای این مرکز خبری رقم بخورد. یکی از کارهایی که من قصد دارم انجام بدهم، تحلیل خبرهاست. 

وی با تأکید بر تحلیل خبر افزود: تحلیل  و تفسیر خبر، درست و غلط بودن خبر و زاویه‌های دید خبر از اهمیت زیادی برخوردار است. همچنین بتوانیم در مناسبت‌های مختلف کارهای متفاوتی انجام دهیم که سطح آگاهی و شکوفایی ذهن مردم را افزایش دهد. او  با بیان اهداف کاری خود  در پایگاه خبری تحلیلی اخبار معاصر گفت:  امیدواریم با کمک دوستان هنرمند دیگر کاری را انجام دهیم که نتیجه‌ خوب و مؤثری به همراه داشته باشد. 

قائم‌مقام مدیرعامل پایگاه خبری تحلیلی اخبار معاصر ، ضمن معرفی دبیر بخش فرهنگ، ادب و هنر پایگاه خبری تحلیلی اخبار معاصر بیان کرد: ایشان نمونه کامل یک هنرمند ایرانی (سازنده ساز، نوازنده و ترانه‌سرا) هستند و صدای دلنشینی نیز دارند.

 آقای نوری همچنین بیان کرد: پس از این به بعد برنامه‌های زنده بیشتری با آقای محمدی‌نیا خواهیم داشت تا بتوانیم از صدای زیبای ایشان نیز استفاده کنیم. آقای نوری همچنین از برنامه های جدید و ویژه دیگر در پایگاه خبری معاصر خبر داد. 

در ادامه گفتگو قائم‌مقام مدیرعامل پایگاه خبری تحلیلی اخبار معاصر ، به معرفی آقای محمدامین قربانی، مجری این پایگاه، پرداخت. وی گفت: از این هفته آقای قربانی حرف‌های خوب وشنیدنی دارند. گزارشهای میدانی را نیز به جوانان سپردیم تا زمان بیشتری در کنار شما دوستان باشیم. 

محمد امین قربانی، ضمن معرفی خود، از پیوستن به پایگاه خبری تحلیلی اخبار معاصر اظهار مسرت و خشنودی نمود.

 آقای قربانی گفت: من تجربیات کاری زیادی داشته‌ام . نکته‌ مهم این است که به افراد ایده‌پرداز و به اصطلاح مانند ما جوان، به سختی اعتماد می‌شود.

 ما نیز قصد داریم ایده‌ها و افکار خود را به  عرصه ظهور برسانیم. من از زمانی که با شما  و تیم پایگاه خبری تحلیلی معاصر آشنا شدم، امیدوارم بتوانم ایده‌هایی را که در ذهن دارم انجام دهم. ایده‌هایی هم برای تیم پایگاه خبری و هم برای افراد جامعه مفید باشد.

قائم‌مقام مدیرعامل پایگاه خبری تحلیلی اخبار معاصر در گفتگو با محمد امین قربانی ادامه داد: وضعیت جامعه ما را در دوران کرونا چطور ارزیابی می‌کنید؟

آقای قربانی در پاسخ گفت: وضعیت جامعه را به صورت مقطعی نمی‌توان پیش‌بینی کرد. به عنوان مثال، نمی‌توان گفت که الان خوب است یا بیست سال پیش خوب بود؛ اما  چیزی که الان نشان می‌دهد، وضعیت مثبتی نیست و برای تحلیل و  تفسیر این وضعیت روش‌ها و دیدگاه‌های مختلفی  وجود دارد. 

در پایان گفتگو آقای نوری و آقای محمدی نیا وارد سالن انجمن صنفی هنرمندان موسیقی ایران شدند. در این سالن نمای بسیار زیبایی از خوانندگان و مشاهیر موسیقی کشور دیده می‌شود. 

آقای محمدی نیا ضمن توصیف عکس مشاهیر موسیقی بیان کرد: با این افراد خاطرات بسیاری دارد. به عنوان مثال: آقای خرم آهنگساز بسیار خوبی هستند و در کارهای خود حس بالایی دارند. استاد همایون خرم آهنگ معروفی دارد که شعر آن را هوشنگ ابتهاج با عنوان: «تو ای پری کجایی» گفته است.  یکی دیگر از آهنگهای ایشان که من هم خیلی به آن علاقه دارم، آهنگ «ساغرم شکست ای ساقی» است. 

او ادامه داد: داریوش رفیعی نیز کارهای بسیار زیادی دارد. از کارهای آقای رفیعی می‌توان تصنیف گلنار و انتظار را نام برد.  محمدی‌نیا همچنین، استاد بنان را یکی از پایه‌گذاران سبک آوازی خاص امروزی معرفی کرد و گفت: حتی خوانندگان معروف مانند استاد شجریان نیز پیرو ایشان کارهای جدیدتری را انجام دادند. او  تصنیف «ای ایران ای مرز پرگهر» ( که سرودة حسین گلاب و ساخته آقای روح‌الله خالقی است) را یکی از کارهای ماندگار استاد بنان معرفی کرد.

آقای محمدی نیا در ادامه، محمدرضا لطفی را قلندرِ سازِ تار ایران معرفی کرد. وی افزود: استاد لطفی از جمله افرادی است که موسیقی ایران را دگرگون کرد. در اواخر دهه 50 به همراه استاد علیزاده و استاد شجریان و دوستان دیگر در قبل از سال 57 انقلابی را در موسیقی ایران به وجود آوردند و به بازسازی آهنگهای قدیمی  باگروه چاوش پرداختند. او همچنین بهترین آثار استاد شجریان و استاد شهرام ناظری و خوانندگان دیگر را مدیون زحمات محمدرضا لطفی دانست. 

نائب رئیس انجمن صنفی هنرمندان موسیقی ایران، استاد محمدرضا شجریان را خسرو آواز ایران معرفی کرد. او گفت: من از بچگی کارهای استاد شجریان را گوش می‌کردم. از جمله تصینف رزم مشترک یا شب‌نورد 

لازم به ذکر است که به درخواست آقای نوری، قطعاتی از اساتید نام برده شده، توسط دبیر بخش فرهنگ، ادب و هنر خوانده شد.

قائم‌مقام مدیرعامل پایگاه خبری تحلیلی اخبار معاصر، سالن انجمن صنفی هنرمندان موسیقی ایران را کلام آخر این گزارش اعلام کرد و گفت: دوستان هنرمند می‌توانند با مراجعه به انجمن صنفی هنرمندان موسیقی ایران، از حمایت این انجمن برخوردار شوند. 

پایگاه خبری تحلیلی اخبار معاصر

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز