تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳

ممانعت از اکران فیلم جدید در سینماهای بدهکار

رئیس انجمن سینماداران مطرح کرد، ممانعت از اکران فیلم جدید در سینماهای بدهکار، فقط یک نتیجه دارد و آن هم تعطیلی سینماست.
کد خبر: ۳۱۱۷۰
اخبار معاصر - تعطیلی سالن‌های سینما به‌خاطر بدهی، در تناقض با ادعای حمایت از سینماست!/اگر دولت دوست دارد سینما داشته باشد باید مستقیم به سالن‌های سینما کمک کند!/وقتی دویست فیلم پشت خط اکران مانده، چرا دولت باز برای تولید، بودجه می‌گذارد؟/دولت حداقل به مدت یک سال به پروسه تولید فیلم‌ها کمک نکند و شرایط حمایت از بخش‌های آسیب‌دیده سینما را فراهم کند

به گزارش سینما روزان، مصوبه شوراي صنفی نمایش مبنی بر ممانعت از اکران فیلم‌های جدید در سینماهایی که به صاحبان آثار بدهکارند با واکنش رئیس انجمن سینماداران مواجه شد.

محمد قاصد اشرفی رئیس انجمن سینماداران درباره مصوبه شورای صنفی نمایش مبنی بر اینکه سینماهای مقروض اجازه اکران فیلم جدید ندارند، به خبرگزاری مهر گفت: اشکالی ندارد، این کار را بکنند!! اگر دولت دوست دارد سینما داشته باشد باید مستقیم به سالن‌های سینما کمک کند. فقط ۸۷ سینما در کشور به صاحبان فیلم‌ها بدهکار هستند و ممانعت از اکران فیلم جدید در سینماهای بدهکار، فقط یک نتیجه دارد و آن هم تعطیلی سینما! اگر دولت و شورای صنفی نمایش می‌خواهد سینماها تعطیل شوند، ایرادی ندارد! اگر این چنین صلاح می‌دانند که این ۸۷ سینما تعطیل شود، اشکالی ندارد اما این در تناقض با دولتی است که مدعی حمایت از سینماست.

رئیس انجمن سینماداران ادامه داد: ما پیشنهاد می‌کنیم دولت حداقل به مدت یک سال به پروسه تولید فیلم‌ها کمک نکند. در حال حاضر چیزی نزدیک به ۲۰۰ فیلم در صف اکران قرار دارند پس چرا دولت باز برای تولید، بودجه می‌گذارد؟ این بودجه‌ای که برای حمایت از تولید فیلم در نظر گرفته شده می‌تواند به بخشهای آسیب‌دیده سینما و به ویژه سالن‌های سینما تعلق بگیرد.

اشرفی افزود:  تسهیلاتی که سازمان سینمایی برای فیلم‌های اکران شده در نظر گرفته بود فقط به «دینامیت» تعلق گرفت اما طرح خوبی نبود! به نظرم بهتر این است که این تسهیلات به صورت مساوی بین فیلم و سالن سینما تقسیم شود چون این تسهیلات به برخی از فیلم‌هایی اختصاص می‌یابد که فروش چندانی ندارند اما به دلیل هزینه اکران آنها، سینماها متضرر می‌شوند.


انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز