تهران ۱۶.۵۱° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵

طراحی پروتوتایپ اولین نرم‌افزار ایرانی مدیریت تولید پروژه های سینمایی و دعوت به سرمایه‌گذاری

کلیه فرایندهای مدیریت تولید و برنامه‌ریزی سینمای ایران مکانیزه خواهد شد و زمان و هزینه های تولید پروژه‌های سینمایی، تا ۳۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.
کد خبر: ۳۱۵۷۵
اخبار معاصر - معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی اعلام کرد: طی 8 ماه گذشته، اقدام به تولید پروتوتایپ اولین نرم‌افزار بومی مدیریت تولید پروژه‌های سینمایی کرده ایم که برای همه فیلمسازان کاربرد دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد رحمتی با بیان اینکه این نرم افزار بر اساس الزامات و شرایط تولید آثار سینمایی، تلویزیونی و سمعی بصری در داخل کشور طراحی شده است گفت: این پروتوتایپ از ابزارهای هوش مصنوعی برای مدیریت و برنامه‌ریزی بهینه پروژه ها بهره می‌برد. که پس از تولید و بهره‌برداری از این نرم افزار، کلیه فرایندهای مدیریت تولید و برنامه‌ریزی سینمای ایران مکانیزه خواهد شد و زمان و هزینه های تولید پروژه‌های سینمایی، تا ۳۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به استقبال صنوف مربوطه (دستیار کارگردان، برنامه‌ریز) و خانه سینما، از تولید این پروتوتایپ و اظهار امیدواری آنان برای تولید نسخه عملیاتی نرم افزار اظهار کرد: به منظور خوداتکایی و ایجاد یک فضای رقابتی، هدف معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی این است که سرمایه گذاری تولید این نرم افزار توسط بخش خصوصی صورت پذیرد تا تغییر مدیران مانع پیشرفت آن نشود.

معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی در پایان خاطر نشان کرد: با انتشار عمومی گزارش پژوهشی آن، به دنبال دعوت از سرمایه‌گذاری برای تولید اولین نسخه این نرم‌افزار هستیم.


انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز