تهران ۲۶.۷۳° كمينه ۲۶.۵۱°  بیشینه ۲۸.۷۹°
۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹

شمار قربانیان کرونا در آمریکا از ۷۰۰ هزار نفر گذشت

اکنون آمار کل قربانیان کرونا در آمریکا از جمعیت ساکن در شهر بوستون فراتر رفته است.
کد خبر: ۳۱۸۱۰
اخبار معاصر - در میان کاهش موارد جدید ابتلا به سویه دلتای کرونا در آمریکا و کاهش فشار بر نظام پزشکی و بیمارستان‌های این کشور، روز جمعه آمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا از مرز ۷۰۰ هزار نفر عبور کرد.
 
به گزارش روز شنبه ایرنا از " سی بی‌اس نیوز"، در سه ماه و نیم گذشته آمریکا بیش از ۱۰۰ هزار قربانی جدید کرونا را به ثبت رسانده است. بیشتر قربانیان افرادی هستند که در مقابل کرونا واکسینه نشده‌اند.  

اکنون آمار کل قربانیان کرونا در آمریکا از جمعیت ساکن در شهر بوستون فراتر رفته است.  

به گفته مقامات آمریکا افزایش تلفات کرونا در این کشور درحالی اتفاق می‌افتد که دولت آمریکا در شش ماه گذشته مشغول واکسناسیون جمعیت خود بوده است. اما حدود ۷۰ میلیون آمریکایی همچنان واکسینه نشده‌اند و این امر شرایط خوبی را برای گسترش سویه بسیار مسیر دلتا فراهم کرده است.  

هم اکنون حدود ۷۵ هزار نفر در بیمارستان‌های مختلف در سرتاسر آمریکا به دلیل ابتلا به کرونا بستری هستند و این کشور به طور متوسط در هر روز ۱۱۲ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا را ثبت کرده است. همچنین این کشور به طور متوسط روزانه هزار و ۹۰۰ مورد جدید فوتی را ثبت کرده است
.  
به گفته دکتر آنتونی فائوچی متخصص ارشد ویروس شناسی در دولت آمریکا، این کشور از قله این موج کرونا عبور کرده است اما همچنان افرادی که حاضر به واکسناسیون خود نیستند، یک تهدید برای گسترش سویه دلتا در میان جمعیت آمریکا می‌باشند.  

کارشناسان پیشبینی می‌کنند که تا یک ژانویه ۲۰۲۲ بیش از ۹۰ هزار نفر دیگر در آمریکا به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست خواهند داد و تا آن تاریخ آمار کل قربانیان کرونا در آمریکا به بیش از ۷۸۸ هزار نفر خواهد رسید.  

کارشناسان همچنین معتقدند با پوشیدن ماسک بیش از نیمی از این مرگ و میرها قابل پیشگیری است.  

 در آمریکا تاکنون بیش از ۴۴ میلیون ۴۴۳ هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و این کشور در رتبه نخست از نظر آمار ابتلا به کرونا در جهان قرار دارد.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز