تهران ۱۶.۵۱° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴

علم‌الهدی: برنامه دشمن انداختن اختلاف بین نیروهای حزب‌اللهی است

اگر مسئولین ما در اخلاصشان خللی وارد شد، به دشمن آلارم داده‌اند و دشمن به سراغ‌شان می‌آید. لذا مسئولین ما باید توجه کنند که هرگز در اخلاصشان خللی وارد نشود.
کد خبر: ۳۲۲۴۲
اخبار معاصر - امام جمعه مشهد گفت: دشمن نگاه می‌کند چه کسانی در عرصه قدرت و در دستگاه‌های اجرایی، مقننه و قضایی قرار می‌گیرند و کدام یک قابل خریداند تا دشمن آن‌ها را بخرد و آن‌ها را عامل نفوذ قرار دهد. اگر مسئولین ما در اخلاصشان خللی وارد شد، به دشمن آلارم داده‌اند و دشمن به سراغ‌شان می‌آید.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی(ع) با اشاره به فرارسیدن ماه ربیع‌الاول، اظهار کرد: اشتباهی که در بین مردم متداول شده است، این است که روز اول ربیع را به هم تبریک می‌گویند، در حالیکه ما روایتی در مورد تبریک گفتن روز اول ربیع نداریم. یک روایت مرسل از پیامبر نقل شده است که فرمودند هر کس بشارت پایان صفر را به من بدهد، بشارت بهشت را به او می‌دهم. این روایت در مورد ربیع نیست. این تبریک گفتن روز اول ربیع، خصوصا در مشهد درست نیست؛ چراکه هنوز پیکر امام رضا(ع) روی زمین است.

وی با بیان اینکه در خصوص تشییع پیکر امام رضا(ع) دو نقل قول موجود است، افزود: نقل اول که نقل ضعیفی است، این است که مامون بعد از شهادت حضرت، بدن ایشان را مخفی کرد و تا سه روز اجازه تشییع پیکر نداد؛ چراکه نگران بود متهم به قتل حضرت شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: نقل قوی دیگری می‌گوید که وقتی امام به شهادت رسید، اطرافیان حضرت متوجه شدند، لذا در برخی نقل قول‌های دیگر گفته می‌شد که دیروز بعد از ظهر، پیکر امام روی دست مردم توس بلند شد. حضرت وصیت کرده بودند که در باغ حمید بن قحطبه که اکنون حرم امام رضا(ع) است، دفن شوند. مامون برگزاری مراسم تشییع پیکر برای حضرت را قدغن کرده بود و مردم برای تشییع پیکر حضرت نیامدند.

علم‌الهدی اضافه کرد: می‌گویند در آن هنگام زنان دهکده نوغان( دهکده‌ای در خیابان طبرسی کنونی) متوجه شدند تشییع پیکر ممنوع شده است، اما به هر سختی که بود توانستند جلوی همسران خود بایستند و به تشییع پیکر امام رضا(ع) بروند.

وی با تاکید بر اینکه روز اول ربیع همچنان روز عزای امام رضا(ع) است، گفت: ما باید روال زندگی اجتماعی و سیاسی خودمان را از سیره ائمه اخذ کنیم. جریان زندگی امام رضا و برخوردهایی که ایشان از لحظه خروج از مدینه تا لحظه به شهادت رسیدن‌شان داشتند، یک حرکت‌های حساب‌شده فتنه‌ستیز بود. برای ما مسئله فتنه‌ستیزی از جهاد نظامی مهمتر است.

امام جمعه مشهد بیان کرد: جریان مامون و امام رضا(ع) ثابت می‌کند آن روزی که دشمن از برخورد فیزیکی با ما ناامید شود یا مانند امروز آمریکا نتواند با ما برخورد فیزیکی داشته باشد، یا اگر برخورد فیزیکی کرد و بی‌نتیجه شد، به فتنه متوسل می‌شود.

علم‌الهدی با بیان اینکه امروز چون دشمن از سرکوب ما ناامید شده است، به فتنه و تزویر متوسل شده است، عنوان کرد: ما باید در فتنه‌ستیزی از امام رضا(ع) درس بگیریم. ما امروز خوشبختانه در شرایط اقتدار قابل توجهی در منطقه زندگی می‌کنیم و وضعیت ما از قدرت بالای جریان‌های ولایی در عرصه سیاسی حکایت می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز دشمن با دو برنامه می‌خواهد در میان ما فتنه‌انگیزی کند، اظهار کرد: برنامه اول انداختن اختلاف بین نیروهای حزب‌اللهی است. نیروهای حزب‌اللهی که با اخلاص خدمت می‌کنند، دچار اختلاف نمی‌شوند؛ چراکه در خدمت کردن اختلاف به وجود نمی‌آید، اما وقتی این افراد به رقابت برای قدرت بپردازند، دچار اختلاف می‌شوند. برادران ولایی و حزب‌اللهی ما بدانند که اگر تشنه قدرت شدند، دشمن بین‌ آن‌ها نفوذ می‌کند و بین آنان اختلاف می‌اندازند و اگر این افراد که لشکر ولایت اند سرکوب شوند، ولایت سرکوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: راه دوم، نفوذ دشمن است. ما خیال می‌کنیم نفوذ دشمن، فقط این است که یک عده آمریکایی و اسرائیلی در دستگاه‌های ما نفوذ کنند. اما این نفوذ نیست. این هم که یک تعداد مزدور از داخل کشور به خدمت دشمن دربیایند و به جان نظام بیفتند، نفوذ نیست. دشمن نگاه می‌کند چه کسانی در عرصه قدرت و در دستگاه‌های اجرایی، مقننه و قضایی قرار می‌گیرند و کدام یک قابل خریداند تا دشمن آن‌ها را بخرد و آن‌ها را عامل نفوذ قرار دهد.

 اگر مسئولین ما در اخلاصشان خللی وارد شد، به دشمن آلارم داده‌اند و دشمن به سراغ‌شان می‌آید. لذا مسئولین ما باید توجه کنند که هرگز در اخلاصشان خللی وارد نشود.

امام جمعه مشهد ادامه داد: ما امروز در کشورمان در فراز بالایی از قدرت ولایت و دین زندگی می‌کنیم. فردا هفته نیروی انتظامی است و بدنه این نیرو از افرادی متدین و مقتدر تشکیل شده است و از عنایات پرودگار در حق ما این است که امروز جریان دینی و نیروی ولایی در نظام ما اقتدار بالایی دارد.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
برچسب ها : علم الهدی
ارسال نظر

آخرین اخبار روز