تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۰.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹

کسب تک مدال تاریخی نوجوانان جهان توسط دختر وزنه بردار ایران

کد خبر: ۳۲۲۴۹
اخبار معاصر - وزنه‌بردار ایران در دسته ۵۹ کیلوگرم قهرمانی نوجوانان جهان مدال تاریخی برنز دوضرب را برای ایران کسب کرد.

به گزارش ایسنا، در ادامه چهارمین روز از مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان جهان در عربستان، رقابت دسته ۵۹ کیلوگرم دختران برگزار شد و ایران دو نماینده در این وزن داشت که صاحب تک مدال برنز دوضرب شد. این اولین مدال وزنه برداری دختران ایران در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان است.

غزاله حسینی با رکورد ۷۴ یک ضرب، ۹۴ دوضرب و مجموع ۱۶۸ کیلوگرم  در رده چهارم نوجوانان جهان قرار گرفت و مدال برنز دوضرب را گرفت.
فاطمه کشاورز با رکورد ۷۶ یک ضرب، ۸۶ دوضرب و مجموع ۱۶۲ کیلوگرم نیز ششم نوجوانان جهان شد.

عملکرد وزنه برداران ایران به شرح زیر است:

*حرکت یک ضرب:

غزاله حسینی در حرکت اول ۶۵ کیلوگرم را بالای سر برد. حسینی در دومین حرکت یک ضرب، ۷۱ کیلوگرم را هم توانست مهار کند. نماینده ایران در سومین حرکت یک ضرب ۷۴ کیلوگرم را هم بالای سر برد و خوشحالی کرد و در رده پنجم قرار گرفت.    

فاطمه کشاورز در حرکت اول پس از حسینی، وزنه ۶۵ کیلوگرم را مهار کرد. او در حرکت دوم ۷۲ کیلوگرم را بالای سر برد. کشاورز در حرکت سوم خود پشت وزنه ۷۶ کیلوگرم ایستادو با مهار این وزنه در یک ضرب چهارم شد.
 
*حرکت دوضرب:

حسینی در حرکت اول دوضرب ۸۲ کیلوگرم را مهار کرد. در حرکت دوم،  ۹۱ کیلوگرم را نتوانست بالای سر ببرد.  او در حرکت سوم پشت وزنه ۹۴ کیلوگرم قرار گرفت که این وزنه را مهار کرد و به مدال برنز دوضرب رسید.

کشاورز در حرکت اول ۸۶ کیلوگرم را مهار کرد اما در حرکت دوم ۹۳ کیلوگرم را انداخت. نماینده ایران در حرکت سوم هم دوباره ۹۳ کیلوگرم را انداخت و با مجموع ۱۶۲ کیلوگرم به کار خود پایان داد.  کشاورز در دوضرب هفتم شد.

*مدال آوران دسته ۵۹ کیلوگرم دختران:

۱- آنگولو سینیسترا از کلمبیا با رکورد۸۱ یک ضرب، ۱۰۰ دوضرب  و مجموع ۱۸۱ کیلوگرم (۲ مدال طلای یک ضرب و مجموع و نقره دوضرب )

۲- پاریچات کونارا از تایلند با رکورد۸۰  یک ضرب، ۱۰۰ دوضرب  و مجموع ۱۸۰ کیلوگرم( ۲مدال نقره یک ضرب و مجموع و طلای دوضرب)

۳- آریسارا رایدی از تایلند با رکورد ۷۸ یک ضرب، ۹۲ دوضرب  و ۱۷۰ مجموع کیلوگرم(۲ مدال برنز یک ضرب و مجموع )

۴- غزاله حسینی از ایران با رکورد ۷۴ یک ضرب، ۹۴ دوضرب  و مجموع ۱۶۸ کیلوگرم (برنز دوضرب)

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز