تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰

پالایش نفت در چین کاهشی شد

چین با کاهش تقاضا برای سوخت‌های حمل و نقل مواجه است.
کد خبر: ۳۲۹۵۰

پالایش نفت در چین کاهشی شد

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی معاصر، اطلاعات اداره ملی آمار چین نشان داد تولید پالایشگاهی چین در سپتامبر ۲.۶ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت و به ۵۶.۰۷ میلیون تن معادل حدود ۱۳.۶۴ میلیون بشکه در روز رسید. تولید سپتامبر از تولید ۱۳.۷۴ میلیون بشکه در روز در اوت که پایینترین رکورد ۱۵ ماهه بود هم پایینتر بود. میزان تولید در ۹ ماهه نخست امسال ۵۲۶.۸۷ میلیون تن معادل ۱۴.۰۹ میلیون بشکه در روز بود که بر مبنای سالانه ۶.۲ درصد رشد داشت.

در این بین پالایشگاه‌های خصوصی با محدودیت سهمیه واردات نفت روبرو شده اند و وزارت محیط زیستی چین از اواخر اوت دور جدیدی از بازرسیها را برای پنج استان که شامل شاندونگ که قطب پالایش نفت است، انجام داده است.

طبق آمار شرکت مشاوره لونگ ژونگ، میانگین نرخ فعالیت پالایشگاههای نفت دولتی چین در سپتامبر ۶.۷۶ درصد بود که ۱.۰۵ درصد نسبت به ماه پیش از آن کاهش داشت در حالی که نرخ فعالیت پالایشگاههای نفت خصوصی در شاندونگ ۶۷.۱۱ درصد بود.

روز جمعه گزارش کرده بود که چین سهمیه های واردات نفت جدید به میزان ۱۴.۸۹ میلیون تن صادر کرده و مجموع مجوزهای واردات برای سال ۲۰۲۱ حدود چهار درصد کاهش در مقایسه با سال ۲۰۲۰ نشان می دهد که نخستین کاهش از سال ۲۰۱۵ است. چین همچنین قصد دارد شهرهای بیشتری را به کارزار آلودگی هوای زمستان ۲۰۲۱ اضافه کند که معمولا صنایع سنگین را ملزم می کند تولیدشان را برای مقابله با مه دود، کاهش دهند.

طبق جدیدترین آمار منتشره، تولید نفت چین در سپتامبر ۱۶.۶۱ میلیون تن معادل حدود ۴.۰۴ میلیون بشکه در روز بود که ۳.۲ درصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته بود. تولید در ۹ ماه نخست امسال ۲.۵ درصد رشد کرد و به ۱۴۹.۸۴ میلیون تن معادل ۴.۰۱ میلیون بشکه در روز رسید.

تولید گاز طبیعی چین در سپتامبر ۷.۱ درصد بر مبنای سالانه رشد کرد و به ۱۵.۷ میلیارد متر مکعب رسید. تولید گاز طبیعی در ۹ ماه نخست سال با ۱۰.۴ درصد رشد، به ۱۵۱.۸ میلیارد متر مکعب رسید.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : چین نفت بشکه نفت
ارسال نظر

آخرین اخبار روز