تهران ۱۶.۵۱° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳

آموزش و پرورش: زنگ نماز را مجازی برگزار می کنیم

کد خبر: ۳۲۹۷۴
اخبار معاصر - در این راستا باید زنگ نماز در کلاس‌های مجازی شبکه شاد گنجانده و کلاس‌های آنلاین با قرائت قرآن آغاز شود، حفظ قرآن باید همچنان ادامه یابد و این موضوع جزو برنامه‌های محوری باشد تا انس با قرآن محقق شود.

علیرضا کاظمی روز دوشنبه در آیین افتتاح چهارمین دوره دوسالانه آموزشی و توانمندسازی رؤسای ادارات، کارشناسان و کارشناسان مسئول قرآن، عترت و نماز ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها در حرم مطهر امام خمینی (ره) ضمن تبریک ولادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهارداشت: حضرت امام خمینی (ره) احیاگر واقعی قرآن بودند و بعد از ۱۴۰۰ سال اسلام را زنده و قرآن را احیا کردند و حضور در حرم ایشان را گرامی می‌داریم تا یاد و نام امام را هم زنده نگه داریم و هم با ایشان پیمان ببندیم.

به گزارش تهران پرس، وی گفت: آنچه را امروز داریم مدیون شهدا هستیم، خوشبختانه در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی در حوزه قرآن، عترت و نماز پایه‌ریزی شده است، از تلاش‌های شبانه‌روزی کارشناسان قرآنی سراسر کشور تقدیر می‌کنم و تجلیل از این تلاشگران یکی از اهداف این جلسه است.

کاظمی افزود: ارتقای سطح علمی و قرآنی، تبیین برنامه‌های ۲ سال آینده، تقویت روحیه مشارکتی و تجلیل از تلاش‌های کارشناسان قرآنی از اهداف برگزاری این دوره دوسالانه است.

سرپرست وزارت آمورش و پرورش بیان کرد: مهمترین، بالاترین و اصلی‌ترین هدف آموزش و پرورش توسعه فرهنگ قرآنی است و این موضوع مبنای قیام ائمه (ع) بوده و اگر به دنبال تحقق ساحت‌های تربیتی هستیم و راه آن انس و تمسک به قرآن است.

وی گفت: پیامبر (ص) نیز در آخرین لحظات عمرش، انسان را به تمسک به قرآن و عترت توصیه کرد بنابراین هیچ چیزی در دنیا، گرانبهاتر از قرآن و اهل بیت (ع) وجود ندارد.

سرپرست وزارت آمورش و پرورش با تاکید بر تلاوت روزانه قرآن اظهارداشت: تلاوت، تدبیر و تفسیر این کتاب الهی از اهداف نظام تعلیم و تربیت است و تمسک به قرآن هدف غایی این نظام است.

وی با اشاره به بر تجلی رفتار‌های قرآنی در کارشناسان و فعالان این حوزه گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی در حوزه قرآنی افتاده است و گام‌های بلندی در این مسیر برداشته شده است.

کاظمی افزود: در این راستا باید زنگ نماز در کلاس‌های مجازی شبکه شاد گنجانده و کلاس‌های آنلاین با قرائت قرآن آغاز شود، حفظ قرآن باید همچنان ادامه یابد و این موضوع جزو برنامه‌های محوری باشد تا انس با قرآن محقق شود.

سرپرست وزارت آمورش و پرورش بیان کرد: خدمت به نظام تعلیم و تربیت از بالاترین نعمت‌هاست و توفیق خدمت در حوزه قرآنی بالاترین نعمت است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : آموزش و پرورش
ارسال نظر

آخرین اخبار روز